سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کره جنوبی در حوزه شیلات

مقامات ایران و کره در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه شیلات با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «کوریا هرالد،» دولت کره روز دوشنبه اعلام کرد تهران و سئول قرار است مذاکراتی را در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه در بخش شیلات آغاز کنند. سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه پرورش ماهی از جمله همکاری‌های مشترک دو کشور در این بخش خواهد بود. 

مذاکرات در این خصوص روز پنجشنبه در ایران آغاز می شود. در این سفر مقامات وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره با همتایان خود در ایران دیدار خواهند کرد.

در پی سفر «پارک گون هه،» رئیس جمهور کره جنوبی، به ایران در ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد،) مقامات دو کشور تفاهم نامه‌ای را برای آغاز همکاری های دوجانبه در بخش شیلات به امضا رساندند. اکنون مقامات وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی قصد دارند با سفر به ایران، درخصوص اقدامات بعدی برای اجرایی شدن این تفاهم نامه با همتایان خود مذاکره کنند. مقامات کره‌ای در نظر دارند در این سفر امکان سرمایه‌گذاری مشترک در بخش پرورش ماهی را نیز بررسی کنند. 

وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری مشترک در بازار ایران، فرصتی مناسب برای توسعه صنعت شیلات کره جنوبی است.»

کره جنوبی هفتمین کشور قدرتمند در عرصه پرورش ماهی در جهان است.

در سال 2015، ایران 155 هزار تن از محصولات شیلاتی را به ارزش 21 میلیون دلار، از کره جنوبی خریداری کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار