تهیه گران‌ترین قهوه دنیا کابوسی برای لوواک‌ها!

تمایل گردشگران به مصرف گران‌ترین قهوه جهان موجب بروز "صنعت بردگی حیوانی" شده است.

تهیه گران‌ترین قهوه دنیا کابوسی برای لوواک ها!!!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کوارتز؛ یک فنجان از گران‌بهاترین قهوه جهان بیش از 100 دلار است. اما هزینه تهیه این قهوه را حیواناتی به نام "لوواک"ها متحمل می‌شوند.

لوواک ها حیوانات بومی در جنگل‌های آسیای جنوب شرقی هستند و جمعیت زیادی از آن‌ها در جزیره سوماترای اندونزی زندگی می‌کنند.

این حیوانات با خوردن دانه‌های قهوه، بهترین نوع قهوه در جهان را تولید می‌کنند که به‌مراتب از خاصیت اسیدی کمتر و کافئین بالاتری برخوردار است. همچنین تلخی این قهوه نسبت به انواع دیگر ارجحیت دارد.

در فصل برداشت قهوه، لوواک‌ها دانه‌های تازه قهوه را چیده و می‌خورند. بخش خارجی دانه‌های قهوه در دستگاه گوارش آن‌ها هضم شده و پس از فعل‌ و انفعالاتی، دانه قهوه دفع می‌شود. تولید این نوع قهوه در سال بسیار محدود است و به همین دلیل دارای قیمت بسیار بالایی است.

در حال حاضر، 16 منطقه محافظت‌شده در جنگل‌های سوماترا به نگهداری از 48 قلاده لوواک برای تهیه این نوع قهوه می‌پردازند. تنها خوراک این لوواک دانه تازه قهوه است و عده‌ای نیز به جمع‌آوری فضولات آن‌ها گماشته شده‌اند.

میل پایان‌ناپذیر گردشگران به مصرف این نوع قهوه موجب بروز "صنعت بردگی حیوانی" در جهان شده است. از سوی دیگر، تولیدکنندگان قهوه نیز با زندانی کردن این‌گونه حیوانی درصدد بهره‌گیری از آن‌ها هستند. این روند تاکنون با اعتراض انجمن‌های حامی حیوانات در گوشه و کنار جهان روبرو شده است. بخش زیادی از جمعیت این‌گونه حیوانی از بیماری‌های گوارش رنج می‌برند و شرایط غیرطبیعی زندگی باعث مرگ زودهنگام و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

از سال 2013 حدود 13 نوع قهوه گران‌قیمت در جهان معرفی شده است که همگی از فرایند پیچیده گوارش حیوانات تهیه شده‌اند. این در حالی است که مدافعان حقوق حیوانات، پیگیری قضایی این رویه را دشوار قلمداد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار