در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش پارلمان‌های جهان در کمک به مبارزه با تروریسم

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: پارلمان‌های جهان می‌توانند نقش فعال‌تری در کمک به مبارزه با تروریسم ایفا کنند.

"حسین امیرعبداللهیان " دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با محکومیت جنایات تروریستی اخیر در کابل و بغداد، عنوان کرد: باید همه ظرفیت‌های جهانی را فعال کرد تا اطمینان حاصل شود که تروریست‌ها در پایان راه خود هستند و هیچ جایی در آینده نخواهند داشت.

وی تداوم خطای راهبردی برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را مانع جدی در تحقق صلح و مبارزه با تروریسم خواند و گفت: بهره‌گیری کشورها از همه ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی، رسمی و دیپلماسی عمومی برای کمک به تحقق صلح و ثبات و رفاه ملت‌ها در شرایط تاریخی کنونی یک ضرورت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بالایی برای کمک به این اهداف برخوردار است.

وی گفت: تهران و مسکو به همکاری‌های مشترک خود در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک به سوریه قویا ادامه خواهند داد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: تقویت همکاری‌های پارلمانی و حضور فعال و موثر نمایندگان مجلس در مجامع بین‌المللی مورد تاکید ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره جدید مجلس است که با همکاری وزارت خارجه و سفرای کشورمان انجام خواهد شد.

وی گفت: پارلمان‌های جهان از جمله کشورهای اسلامی و پارلمان اروپا می‌توانند نقش فعال‌تری در کمک به موضوع مبارزه با تروریسم ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار