زنجان؛

تعاونی های کشاورزی گامی به سوی اشتغال ارزان و سريع

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعاونی های کشاورزی برای اشتغال ارزانترين و سريعترين روش می باشد و باید اینگونه تعاونی ها گسترش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دکتر وقفچی در جلسه بررسي مشکلات بخش تعاون در حوزه کشاورزي در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعي استان زنجان گفت: انسان محور توسعه است نه منابع و براي روي کار آمدن انسانهای توسعه محور وتلاشگر بايد تلاش شود.

وقفچی با بيان اينکه فقر اقتصادي امروز حاصل از نتايج فقر فرهنگي مي باشد مخصوصا در بخش تعاون گفت: در بخش تعاون خلعی که وجود دارد را مي توان با فرهنگ سازی و با استفاده از ظرفيت صداوسيما و رسانه ها و آموزش و ترويج تعاون در بين مردم از بين برد.

وی با اشاره به اينکه 765 تعاونی در بخش کشاورزی فرصتی مناسب مي باشد که بايد از وجود وحضور اينها در توسعه سازماني و استانی استفاده کرد.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: ظرفيت صادرات در استان بالاست و طی مکاتبه با گمرک کل کشور برای افزايش امکانات و توجه به ترانزيت محصولات کشاورزي ،محدوديتي در بحث گمرک استان وجود ندارد.

وقفچی اظهار کرد: سيستم بانکی امروز جوابگوی کشور در بحث توليد نمی باشد و بايد این سیستم اصلاح شود و به سوی مشارکت قدم به قدم موسسات با توليد کننده حرکت کند.

وي يکی از دلايل عقب افتادگیرا عدم توجه به انتقاد دانست و گفت: در زمينه نقد نيز بايد فرهنگ سازي جدی صورت گيرد به شرطی که يک سويه نگری و به چشم دشمنی نباشد و با هدف پيشرفت و ترقی کشور و استان باشد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.