لرستان؛

ساماندهی و مرمت امامزاده حسن گاویار شهرستان دلفان

آغاز عملیات ساماندهی و مرمت امامزاده حسن گاویار شهرستان دلفان آغازشد

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛ مدیر  کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این اداره کل در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ 450 میلیون ریال   عملیات ساماندهی و مرمت این اثر تاریخی را آغاز کرد ه است .
 
سلسلیمانی افزود:اقدامات مرمتی این فاز از بنای امام زاده حسن گاویار عبارتند از : لایه برداری گچ فرسوده و اجرای گچ کاری داخل بنا، جمع آوری و حمل مصالح حاصل از عملیات مرمتی، اجرای سنگ مرمر در ازاره تا ارتفاع 85 سانتیمتر در داخل بنای امام زاده، کف سازی و اجرای سنگ فرش گندمینه فضای داخلی بنا، کف سازی و اجرای سنگ فرش از جنس سنگ گوهره خرم آباد به همراه پرداخت در بخش ورودی گنبدخانه، ساخت در ورودی، در حفاظ و در چوبی ضریح امام زاده و نصب شیشه های رنگین ، تعویض مصالح فرسوده، خالی کردن بندهای فرسوده و بندکشی نماها، ساماندهی و سنگ فرش محوطه پیرامونی بنا و بند کشی کف فرش بنا است. 

 امامزاده حسن گاویار  شهرستان دلفان  بر روی تپه ای باستانی متعلق به عصر آهن ɪɪɪ قرار گرفته است. بنای امام زاده با پلانی مستطیل شکل متعلق به قرون 5 و 6 هجری است که به شماره 4157 مورخ 1380/7/10 هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی سرمستی
۰۲:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خوبه