کرمانشاه ؛

آغاز به کار مجدد کشتارگاه کنگاور

رئیس اداره دامپزشکی کنگاور از آغاز مجدد فعالیت کشتارگاه دام شهرستان کنگاور پس از برطرف شدن نواقص بهداشتی و وضعیت نامناسب این کشتارگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حسین صالحی در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه دام  در شهرستان کنگاور خبر داد و اظهار داشت: این کشتارگاه به دلیل پاره‌ای از مشکلات بهداشتی و وضعیت نامناسب خروجی فاضلاب با دستور قضایی پلمب شده بود.

وی پلمب کشتارگاه دام شهرستان کنگاور را طی اقدام مشترک اداره دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت این شهرستان عنوان کرد و گفت: موضوع در کمیسیون تبصره ذیل ماده 19آیین نامه اجرایی ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور مطرح شد و این کشتارگاه با اخذ دستور قضایی از دادستانی شهرستان در تاریخ  94/8/30پلمب گردید.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی کنگاور، پس از این اقدام شهرداری کنگاور آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکل این کشتارگاه اعلام کرد و پس از اخذ استعلام های مجدد از شبکه بهداشت و محیط زیست با رأی کمیسیون و اخذ دستور از مقام قضایی این کشتارگاه مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

صالحی به اقدامات انجام شده توسط شهرداری کنگاور در خصوص راه اندازی مجدد این کشتارگاه اشاره کرد و گفت: این نهاد با نصب ریل کشتاردام سنگین، بالابر برقی، اره برای شقه کردن لاشه ها، تعویض پوشش کف ساختمان و سرامیک کاری بدنه ها و سقف، طراحی وساخت چاه سپتیک، محوطه سازی، تعویض درب های ورودی کشتارگاه وهمچنین ساماندهی سلاخان نقش مهمی درآغاز فعالیت مجدد کشتارگاه داشته است.

این مقام مسئول با تقدیر از زحمات فرمانداری کنگاور، یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی شبکه دامپزشکی کنگاور و همچنین همکاری بخش خصوصی پروانه تأسیس یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این واحد صنعتی آغاز و مراحل ساخت و ساز آن در حال اجراست و قراددادهای لازم در خصوص نصب تجهیزات با شرکت مجری طرح، توسط مالک کشتارگاه منعقد شده است.

رئیس اداره دامپزشکی کنگاور با ابراز امیدواری از حمایت مسئولین، گفت: با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام مشکل تأمین گوشت مردم شهرستان کنگاور برطرف خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه نظارت بهداشتی در کشتارگاههای دام از وظایف سازمان دامپزشکی است، تأکید کرد: همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها می تواند در بالابردن شاخص های بهداشتی نقش مؤثری داشته باشد.

این مقام مسئول توصیه کرد: همشهریان گوشت قرمز مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و تائیدیه بهداشتی دامپزشکی که نشانه سلامت گوشت است دقت کنند.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار