از انحلال نهاد دیگر در ترکیه تا هدیه داعش برای فرانسوا اولاند

اعلام انحلال گارد ریاست جمهوری ترکیه، اعزام هیئتی از سوی دولت ترکیه برای استرداد فتح الله گولن و تهدید انگلیس از سوی گروه تروریستی داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ادامه تغییر و تحولات در ترکیه در پی کودتای نافرجام در این کشور، از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار دارد.

 در این زمینه، خبرگزاری فرانسه از انحلال گارد ریاست جمهوری ترکیه خبر داده است. بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه اعلام کرد مقام‌های ترکیه، گارد ریاست‌جمهوری را پس از بازداشت 300 نفر از عناصر آن ها که در کودتا مشارکت داشتند، منحل خواهد کرد.

تعداد سربازان گارد ویژه رئیس‌جمهوری ترکیه حدود 2500 نفر بود که دست کم 283 نفر از آن ها از زمان شکست کودتا بازداشت شده‌اند. ییلدریم در نطقی تلویزیونی گفت: «از این به بعد گارد ریاست‌جمهوری وجود نخواهد داشت، هیچ دلیلی برای وجود آن نیست و ما نیازی به آن نداریم».

 نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد، برخی عناصر گارد ریاست‌جمهوری جزو کسانی بودند که در طی کودتای نافرجام هفته گذشته، وارد ساختمان شبکه سراسری «تی آر تی» شده بودند.  
 
از سوی دیگر، «فرانس 24» از اعزام هیئتی از ترکیه به آمریکا برای استرداد فتح الله گولن خبر داده است. در این مطلب، به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه اخیر خود اشاره شده است.

از انحلال نهاد دیگر در ترکیه تا هدیه داعش برای فرانسوا اولاند

 اردوغان در این مصاحبه بار دیگر بر تصمیم قاطع دولت ترکیه برای رها ساختن کشورش از «فرقه تروریستی» فتح الله گولن تاکید کرد و گفته: «وزرای دولت من به زودی به واشنگتن خواهند رفت و مدارک و مستندات خود را برای استرداد فتح الله گولن به آمریکا ارائه خواهند داد».

اردوغان افزود: «افسر بازداشت شده کودتا، اعتراف کرده که کودتاگران از او خواسته اند پشت تلفن با گولن صحبت کند». رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از سوی اتحادیه اروپا درباره تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت، گفت: «ما در دوران گذار به سر می بریم».  
 
این خبرگزاری همچنین به تهدید انگلیس از سوی گروه تروریستی داعش پرداخته است . گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی تهدید کرده که در حمله‌ای مشابه حمله نیس فرانسه، مهمترین مراکز توریستی لندن را هدف قرار خواهد داد.

در این فیلم به حملاتی در باغ کاونت، میدان ترافالگار و حتی کاخ باکینگهام اشاره شده است. در این فیلم که به روشنی مشخص است در عراق و چند هفته پیش ضبط شده، تصاویری از میدان ترافالگارد، باغ کاونت و پل میلنیوم به همراه تصاویر دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس نشان داده می‌شود.

 در ابتدای این فیلم یکی از اعضای داعش دیده می‌شود که با شلیک یک گلوله می‌گوید: «این هدیه‌ای برای فرانسوا اولاند است».

از انحلال نهاد دیگر در ترکیه تا هدیه داعش برای فرانسوا اولاند

سپس، همزمان با به تصویر کشیده شدن دیوید کامرون، فردی روی فیلم می‌گوید: «شما در کشورهای خود طعم ترس را خواهید چشید».

منبع:تابناک
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.