تدوین شیوه نامه ماموریت گرا کردن پایان نامه‌ها تا چند ماه آینده

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از جزئیات شیوه نامه ماموریت گرا کردن پایان نامه‌های دانشجویان و به پایان رسیدن تدوین آن در چند ماه آینده خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یکی از برنامه‌های وزارت علوم را ماموریت گرا کردن پایان نامه‌های دانشجویان دانست و اظهار داشت: وزارت علوم به این حوزه ورود کرده و درحال تدوین شیوه نامه‌ای برای این برنامه است که امیداوریم طی چهار ماه آینده به پایان برسد.

وی با بیان اینکه هدفمندسازی پایان نامه تمام حوزه‌ها به ویژه علوم انسانی دنبال می شود، عنوان کرد: یکی از اولویت های شیوه نامه ماموریت گرا کردن پایان نامه ها مسئله محور کردن آنها است که درحال تعیین هدف گذاری‌های مربوطه هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه خروجی پایان نامه ها باید نیاز و مشکلات جامعه را رفع کند، گفت: براساس این شیوه نامه پایان نامه‌های حوزه علوم انسانی نباید شامل مرور مسائل جاری، ترجمه و موضوعات تکراری باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان حمید طالب زاده دبیر شورای تحول علوم انسانی پیش از این اعلام کرده بود که به واسطه ارتباط شورای تحول و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پایان نامه های علوم انسانی با نظر و همکاری شورا حمایت می‌شوند.

به گفته وی، نماینده‌ای از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در کارگروه‌های شورای تحول شرکت می‌کند و زمانی که مباحث مربوط به حمایت از پایان نامه ها ارائه می شود، اعضای کارگروه ها نظر مشورتی خود را ارائه می دهند و با مشورت، نظارت و همراهی شورای تحول این کار صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار