گاردین: دیوارِ ترامپ مشکلات جهان را از آمریکا دور نخواهد کرد

گاردین در مطلبی به بررسی مشکلات جهان و سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال آن‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: چندی است اخبار جهان خوشایند نیست. در ماه گذشته برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا -- ، حمله تروریستی در نیس، کودتای نافرجام ترکیه، و نامزدی رسمی ترامپ خبرساز شد. این در حالی است که تنها واکنش غرب به این مسائل مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این مطلب آمده است: سیاست‌های ترامپ و رای آوردن برکسیت هر دو به یک امر اشاره می‌کنند. هر دوی این‌ها تلاش‌هایی هستند که نشان دهند جهان ترسناک بیرون، داخل مرزهای این کشورها وجود ندارد. ساختن دیوار در مرز آمریکا و نظارت بر آن و تصور اینکه اگر این اقدامات صورت نگیرد افرادی خطرناک به میان آمریکایی‌ها آمده و دست به خرابکاری می‌زنند از سیاست‌های ترامپ – و مشابه آنچه در برکسیت دیده شده – هستند.

به باور نویسنده این مطلب، آمریکا اکنون مانند سلسله خانواده سلطنتی تودورها شده است که در آن مردم به حمایت از پادشاه خود درآمده و احساس قدرت و شکست‌ناپذیری می‌کردند. پادشاه هنری هشتم و جدایی انگلیس از رُم، پاکسازی عقاید مذهبی و سر بریدن‌ها همگی در جهان امروز احساس می‌شود. تنها تفاوت اینجاست که مردم انگلیس در کشورشان دست به سر بریدن نمی‌زنند. بلکه برای این امر به سرزمین‌های دیگری سفر می‌کنند. افراد روانی، عوام‌فریب و خودشیفته در تمامی اعصار وجود داشته اند.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ و اطرافیانش از این مسائل هراس دارند. کسی نمی‌تواند احتمال تهدیدهای تروریستی در آمریکا را رد کند. حادثه 11 سپتامبر می‌تواند این موضوع را بهتر روشن کند.

نویسنده در ادامه اضافه کرد: حال، ساخت یک دیوار بزرگ دور تا دور آمریکا می‌تواند یک راه حل ساده برای مشکلی پیچیده و مخوف به نظر آید. اما تنها یک فرد ساده لوح می‌تواند این مسئله را نگران کننده نبیند. گرفتار شدن در گذشته، انکار حال و منزوی کردن خود، و ناتوانی از دیدن آینده می‌تواند به آمریکا آسیب برساند. افرادی مانند ترامپ خودشیفته اند. فردی که خودشیفته است در حقیقتی که خود ساخته زندگی می‌کند. او مخالفانش را برنمی‌تابد و افرادی که از وی حمایت نمی‌کنند را تنها می‌گذارد تا مدت‌ها منتظر سرنوشت خود باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار