همدان؛

کتاب 700 صفحه‌ای ایثارگران نهاوند به‌زودی منتشر می‌شود

به مناسبت هفته دفاع مقدس کتاب 700 صفحه‌ای با عنوان نهاوند اسطوره ها ایثارگران با موضوع تاریخی گردشگری و دفاع مقدس منتشر می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از نهاوند: رضا خدری نویسنده دفاع مقدس کشورمان که اصالتا اهل  شهراهواز و در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی می باشد و به خاطر حضور در جبهه و جنگ با دشمن بعثی عراق سال‌هاست که در عرصه‌های مختلف فرهنگ جهاد و شهادت کتاب می‌نویسد اینبار نیز قصد معرفی افتخارات مردم نهاوند را دارد.

وی گفت: 45 سال است در عرصه‌های خبر، عکاسی، نوشتن ادبیات انقلاب و خاطرات دفاع مقدس فعالیت دارم و به‌جز کار عکاسی و خبرنگاری پژوهش در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و تدریس در دانشگاه‌ها را در بیشتر نقاط کشور سرلوحه کار خود قراردادم.
 
 نویسنده کتب دفاع مقدس عنوان کرد: از دوران دفاع مقدس تاکنون کتب زیادی مانند از طهران تا تهران، خرمشهر از اسارت تا آزادی، از خرمشهر نمی‌میرد، راز قاسم بلم‌ران خرمشهری، حلبچه تا شلمچه، از خونین‌شهر تا خرمشهر و تعدادی کتاب دیگر که در زیر چاپ دارم فعالیت کردم.

خدری افزود: شهرستان نهاوند دارای قدمتی بیش از 6 هزار سال می‌باشد و همیشه در تاریخ ایران و دفاع مقدس و قبل از انقلاب تأثیرگذار بوده و دارای شهدا و شخصیت‌های بزرگ علمی و مذهبی بوده است به همین خاطر و برای ارج نهادن به مجاهدت‌های فرزندان این دیار تصمیم گرفتم خاطرات تاریخی، ایثارگری و شهدای نهاوند را در کتاب 700 صفحه‌ای بانام نهاوند اسطوره‌ها و ایثارگران جمع‌آوری کنیم.

نویسنده وپژوهشگرارشددفاع مقدس بیان کرد: این کتاب در 700 صفحه و ده‌ها سرفصل شامل نهاوند در طول تاریخ قبل از اسلام و بعد از اسلام، معرفی جاذبه‌ها طبیعت، شخصیت‌های تاریخی، مذهبی، علمی، فرهنگی، شهدا، ایثارگران، رزمندگان، آزادگان، شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان، روحانیون و تأثیرگذاران فرهنگی در شهرستان می‌باشد.
 
وی گفت: برای نوشتن این کتاب و پرسش از افراد و گروهای مختلف پژوهشگر در نهاوند بیش از 1 سال وقت گذاشتم و به‌جز این نیز چند بار به این شهر تاریخی سفر کردم که مردم مهربان، میهمان‌نواز، ولایت مدار و شهیدپرور نهاوند باعلاقه در مورد گذشته، حال و آینده شهر خود اطلاعات خوبی به من دادند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.