مشهد؛

برگزار هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی

دبیر علمی کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی از برگزاری این کنگره از ششم تا هشتم مردادماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر منوچهر رادپور در نشست خبری گفت: در این کنگره 31 میهمان خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، مالزی، ترکیه، هند، مصر، کره جنوبی، ویتنام و ایرلند حضور دارند.

وی افزود: در هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی، 241 مقاله در قالب سخنرانی و حدود 10 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

دبیر علمی این کنگره گفت: در این کنگره سه روزه، 14 سمینار جانبی و چهار کارگاه فوق تخصصی قلب با موضوعاتی مانند اکوکاردیوگرافی سه بعدی، مفاهیم بنیادی و پیشرفته اکوکاردیوگرافی جنین، اقدامات تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب جنین و الکتروفیزیولوژی برگزار می شود.

وی در خصوص تازه های این کنگره افزود: تازه های قلب و عروق به ویژه مباحث مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های کرونری، بیماری های مادرزادی و دریچه ای قلب، روش های نوین جراحی و غیرتهاجمی در خصوص بیماری های مادرزادی قلب، الکتروفیزیولوژی و کرونری مورد توجه خواهند بود.

باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم

معاون درمان و دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی هم در این نشست گفت: ایجاد فضای علمی که منجر به کاهش ضایعات پزشکی می شود، کمک زیادی به نتایج پزشکی و درمانی می کند؛ بر همین اساس، بیمارستان رضوی علاوه بر ارائه خدمات درمانی با کیفیت سعی در برگزاری محافل علمی دارد که به ارتقای سطح علمی جامعه پزشکی استان کمک می کند.

سید مطهر کمال شجاعی افزود: با توجه به سیاست های آستان قدس رضوی و رهنمودهای تولیت معظم این مجموعه مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، ایجاد رضایتمندی بیماران و مراجعان نیازمند خدمات بیمارستانی و درمانی، در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق گفت: تاکید کنگره بر بیماری های مادرزادی قلبی است، چرا که آمار این بیماری در سالهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: در بیماری های اکتسابی قلبی، عوامل وراثت، محیط، عدم تحرک و ورزش و... احتمال ابتلا به سندروم متابولیک و در نتیجه بیماری های اکتسابی را افزایش می دهد. هم‌چنین استرس های روانی و فکری و مشغلی و معیشتی بسیار مؤثرند.

دکتر کمال شجاعی اظهار کرد: بیش از 30 درصد از مرگ و میرها در دنیا به دلیل سکته قلبی رخ می‌دهد و این آمار نگران کننده ضرورت پیشگیری از زمینه بروز این بیماری ها را افزایش می دهد.

یک درصد از تولدهای زنده در دنیا مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند

مسئول کنگره های بیمارستان رضوی در ادامه این نشست گفت: از میان 240 عنوان سخنرانی این کنگره، 100 مقاله مربوط به سخنرانان خارجی دعوت شده و 140 مقاله متعلق به سخنرانان ایرانی است که طی این سخنرانی‌ها تازه‌ترین اقدامات در حوزه قلب و عروق به بحث و بررسی گذاشته می شود.

دکتر بهزاد علیزاده افزود: اعمال جراحی پیش از تولد و در زمان جنینی نیز طی این کنگره در قالب کارگاهی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه یک درصد از تولدهای زنده در دنیا مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند، عنوان کرد: این بیماری مادرزادی در کشور هفتاد میلیونی ما شیوع زیادی دارد؛ بنابراین جا دارد که دولت حمایت ویژه‌ای داشته باشد و نیز گروه خیرین سلامت و بیمه‌ها بیشتر همراهی کنند.

لازم به یادآوری است؛ بیمارستان فوق تخصصی رضوی تا کنون بیش از 90 کنگره علمی در سطح بین المللی و کشوری برگزار کرده است. این بیمارستان هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی را در حالی برگزار می‌کند که با برخورداری از اتاق‌های عمل پیشرفته و بخش‌های تصویربرداری مجهز و همچنین کادر درمانی مجرب، به عنوان یکی از برترین مراکز مورد نظر توریسم سلامت در بحث جراحی و درمان بیماری های قلبی و عروقی در خاورمیانه مطرح است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.