اخبار امنیتی عراق؛

محاصره شرقاط از 4 محور/بازداشت 35 داعشی در غرب عراق

محاصره شرقاط از چهار محور، بازداشت 35 داعشی در غرب انبار و دفع یورش تکفیری ها به دو روستا در استان نینوا از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای لشگر شانزده پیاده به همراه تیپ 18 پلیس، جاده ارتباطی میان کیلومتر 160 و منطقه رطبه در استان انبار در غرب عراق را بازگشایی کردند.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: نیروهای عراقی خودروهای سوخته شده را کنار زدند و خاکریزهایی در طول جاده ایجاد کردند. همچنین پلهایی که از سوی داعش بسته شده بودند بازگشایی شد.

از سوی دیگر؛ احمد الجبوری استاندار صلاح الدین عراق گفت: نیروهای امنیتی، شرقاط را از چهار محور به محاصره خود درآورده اند. نیروهای امنیتی، حشدالشعبی و عشایری منتظر ساعت صفر برای حمله به شهر هستند.

وی افزود: تروریستهای داعش از خانه ها بهره برداری می کنند و خانواده های محاصره شده را به عنوان سپر انسانی به کار می گیرند و این طرح نظامی محکمی برای شکستن محاصره این خانواده ها را طلب می کند. منابع آگاه بر این باورند که داعش در حال فروپاشی است و بیشتر سرکرده های آن شروع به فرار به سمت استان نینوا کرده اند.

در همین حال؛ ناظم الجغیفی از فرماندهان نیروهای امنیتی از بازداشت 35 تروریست داعشی که به همراه خانواده ها قصد نفوذ به حدیثه در غرب الانبار را داشتند خبر داد و افزود: در میان بازداشت شدگان سرکرده های داعش وجود دارد. آنها با تغیر ظاهر به دنبال نفوذ بودند که با هوشیاری نیروهای امنیتی این تلاش آنها ناکام ماند.

از سوی دیگر؛ منابع امنیتی عراقی از دفع یورش داعش به روستای عوسجه و حاج علی در استان نینوا و هلاکت دهها تکفیری از جمله هفت عامل انتحاری خبر دادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار