آرش کمانگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موسیقی ایرانی نحیف و لاغر نیست

من با اینکه به مانند بعضی دوستان از واژه نحیف و لاغر برای موسیقی کشورمان استفاده کنیم، مخالف هستم. تا جایی که زبان فارسی وجود دارد، موسیقی ایرانی هم به کار خود ادامه می دهد.

آرش کمانگری خواننده کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره  حال و روز این روزهای موسیقی ایرانی اظهار داشت: من با اینکه به مانند بعضی دوستان از واژه نحیف و لاغر برای موسیقی کشورمان استفاده کنیم، مخالف هستم. تا جایی که زبان فارسی وجود دارد، موسیقی ایرانی هم به کار خود ادامه می دهد. البته بعضی از بنگاه های اقتصادی به غلط و به دلیل کمبود دانش در این زمینه باعث شده اند که بازار موسیقی ایرانی این گونه باشد.

وی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر با گروه «اینک» یک مجموعه را آماده برای انتشار داریم که حامد فکوری و مقداد شاه حسینی سرپرست و آهنگساز این گروه هستند. امیدوار هستیم امسال اولین اثر مدون را منتشر کنیم. دومین اثر ما یک رپرتوار برای کنسرت است که آن را هم امسال اجرا خواهیم کرد.
 
کمانگری در ادامه در خصوص آلبومی که به تازگی در آن همکاری داشته است، عنوان کرد: این آلبوم با عنوان «ده تصنیف» ویژگی‌هایی دارد. از جمله اینکه برای اولین بار آهنگسازان، نوازنده‌ها و خوانندگان دور هم جمع شده‌اند که البته با وجود تعدد سلیقه‌ها و تفاوت نگاه‌ها و جهان‌بینی متفاوت، دوستان بسیار خوش در کنار هم به فعالیت پرداخته‌اند.
 
وی ادامه داد: این طرح توسط امیر مردانه و سیامک جهانگیری داده شده است و ما هم عاشقانه این پیشنهاد را پذیرفته‌ایم و من این اثر را بیشتر از همه آثاری که از من منتشر شده، دوست دارم و آن را به همه کسانی که دوستشان دارم، هدیه می‌دهم.

این خواننده در خصوص دو قطعه ای که برای این آلبوم تهیه کرده است، خاطر نشان کرد: دو اثر متفاوت از لحاظ درون مایه، شکل و شمایل و اسکلت‌بندی با پژمان طاهری و حامد فکوری کار کرده‌ایم که ساختار موسیقی ایرانی و تغزلی دارد.
 
گفتنی است که کمانگری، موسيقي را از سال ۱۳۷۴ در گرگان و با فراگيري ساز سنتور نزد ناصر صفايي آغاز كرد و از سال ۱۳۸۱ به تهران آمد و در كلاس‌ اساتيدي چون آقايان مظفر شفيعي، حميدرضا نوربخش، رامبد صديف و زنده‌ياد دكتر حسين عمومي شركت كرد. وی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ در كارگاه آواز محمدرضا شجريان حاضر شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.