سلیمانی: داوری هفته های اول لیگ پر تنش خواهد بود/ فشار های سیاسی روی انتخاب داوران وجود دارد

کارشناس داوری گفت:با توجه به تغیرات قانون فوتبال و مخصوصا قانون 12 و خطا ی موقعیت آشکار گل داوران مشکل خواهند داشت وهفته های ابتدایی لیگ برتر بسیار پرتنش پیش بینی می کنم.

سلیمانی: داوری هفته های اول لیگ پر تنش خواهد بود/ فشار های سیاسی روی انتخاب داوران وجود داردحیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگوبا خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص حاشیه های اخیر داوران فوتبال گفت: کمیته داوران و دپارتمان باید پاسخگو باشند چرا شب قبل از شروع کلاس توجیهی تعداداز 75داور به 120نفر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد:در فهرست اولیه کلاس توجیهی ۲۹ داور و ۴۷ کمک داور به اضافه ۱۰ داور و ۹ کمک داور ذخیره حضور داشتندوبرای اثبات این موضوع می توان به اسامی منتشر شده توسط کمیته داوران در رسانه ها رجوع کرد.

کارشناس داوری درباره علت این افزایش نفرات، بیان کرد: اسمی بهتر از سهم خواهی نمی توان روی آن بگذاریم،کمیته داوران و فدارسیون تحمل فشارهای سیاسی نمایندگان مجلس و برخی روسای هیات‌های استانی ندارند و مجبور هستند طبق خواسته های آنها رفتار کنند

وی در ادامه گفت: این موضوع ارتباط مستقیم به قول های که آقایان در زمان انتخابات برای گرفتن رای به هئیت داده بودند دارد ومعمولا داورانی که تحمیلی هستند از نظر آمادگی جسمانی بسیار ضعیف و ۹۰ درصد داورانی که در تست رد شدند از دسته همین داورانی بودند که به زور وارد کلاس شدند.

کارشناس داوری درخصوص شرایط داوری در فصل جدید هم خاطر نشان کرد: با توجه به تغیرات قانون فوتبال و مخصوصا قانون 12 و خطا ی موقعیت آشکار گل داوران مشکل خواهند داشت وهفته های ابتدایی لیگ برتر بسیار پرتنش پیش بینی میکنم،و از طرفی دیگر وقتی خود داوران به هم احترام نگذارند از بازیکنان و تماشاگران چه انتظاری می‌شود داشت؟

حیدر سلیمانی با انتقاد مسئولان کمیته داوران گفت: باید ازمسولان سوال کرد هدف از برگزاری تست در هوای گرم چه بوده ؟ وقتی تست در ورزشگاه آزادی انجام می شود چرا در شب و زیر نور از داوران تست نگرفتند؟

وی ادامه‌ داد: انتقاد دیگر به نحوه برگزاری تست است و اینکه ناظران مدام در طول انجام تست به داورها تذکر می دادند و با این کار داوران را تحت فشار قرار می دادندواز سوی دیگر با توجه جدید بودن تست امادگی جسمانی باید داوران را قبل از شروع کلاس آموزش می دادندو خودم شاهد بودم که داورها نمی دانستند چه کار باید بکنند تا این که ابوالفضلی چند بار با حرکات آهسته به آنها نحوه کار را توضیح داد.

سلیمانی در خصوص شایعه گرفتن تست مجدد از داوران هم اظهار کرد: شنیده ام که دپارتمان اصرار دارد که از داوران رد شده تست مجدد گرفته شود و میخواهند داوران مردود شده خود را به لیگ برتر بازگردانند.

وی افزود: این کار بسیار اشتباه است و اگر داورانی که در تست رد شده‌اند باز هم تست بدهند، انگیزه داورانی که در همان شرایط سخت در تست قبول شدند نابود می‌شود و این کار به داوری ضربه می‌زنند، اگرچه برای مسولان داوری خیلی مهم نیست.

کارشناس داوری درخصوص اختلافات بین کمیته داوران و دپارتمان داوری هم اظهار کرد:همه می دانند دپارتمان وکمیته با هم مشکل دارند و کمیته داوران خیلی موافق انتخاب رئیس دپارتمان نبود واز وقتی عنایت با فشار دبیرکل رئیس دپارتمان شد اختلافات بیشتر شده است و حتی سال گذشته برای بازی های حساس کمیته داوران یک کوپل داوری و دپارتمان هم یک کوپل معرفی می کردند واین باعث دوسته شدن داوئران شده بود و تعدادی داور از کمیته داوران و عده ای دیگر از دپارتمان فقط حرف شنویی داشتند.

سلیمانی در خصوص شایعه چاقو کشی در تست هم گفت: حمله داور اهوازی به حسین عسگری دروغ نیست و همه داوران شاهد بودند،ومسئولان داوری نمیتوانند آنرا تکذیب کنند واین همه نتیجه مدیریت آقایان است.

کارشناس داوری درپایان گفت: رئیس فدارسیون باید هرچه زودتر تکلیف ریاست کمیته داوران را مشخص کند و اعضاء جدید کمیته داوران معرفی شوندو کمتر از دوماه دیگر باید لیست داوران بین المللی اعلام شود و داوران هنوز نمی دانند با چه کسی در فدارسیون طرف حساب هستند و بدنبال حق خود باشند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار