مهاباد؛

فارغ التحصیلان رشته عمران ، بیشترین بیکاران دانش آموخته آذربایجان غربی

رشته عمران در استان آذربایجان غربی بالاترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بالاترین نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی به ترتیب مربوط به رشته های عمران،محیط زیست،فنی ـمهندسی وکشاورزی است.

صادق آهنگری افزود: 49 درصد فارغ التحصیلان محیط زیست آذربایجان غربی نیز بیکار هستند.

وی ادامه داد:کارآمدنبودن سیستم آموزشی،یادگیری تئوری مباحث،قدیمی بودن مطالب آموزشی، بی توجهی به بازارکاروتلاش برای دریافت مدرک ازجمله عوامل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصلان رشته کشاورزی تنها به صورت تئوری مباحث را یاد می گیرند و در عمل هیچ آشنایی با مباحث و موضوعات کشاورزی ندارند .

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی گفت:در سه ماه نخست امسال از سه هزار و 541 نفر متقاضی کار مراجعه کننده به کاریابی ها،برای یکهزار و 67 نفر نفر شغل ایجاد شده که از این تعداد 318 نفر زن و 749 نفر مرد بوده اند.

وی افزود: در سه ماه نخست پارسال هم سه هزار و 269 نفر متقاضی شغل از کاریابی های استان بودند که از این میزان برای یکهزار و 286 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

از این تعداد نیز 385 نفر زن و 901 نفر مرد بوده اند.

آهنگری بیان کرد: بیشترین متقاضیان شغل مربوط به مردان و بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در استان نیز برای مردان بوده است

وی گفت:به طور متوسط سالانه 44 هزار نفر به تعداد بیکاران استان افزوده می شود.

نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی ،پارسال 9/10 دهم درصد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان نیز 4/20 دهم درصد بود در حالی که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور 5/18 درصد است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.