گیلان؛

وجود یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود یک‌هزار 100 طرح نیمه تمام صنعتی در حال احداث در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ علی منتظری در مراسم تجلیل از 35 واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان در محل سالن غدیر استانداری با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی استان اظهار کرد: گیلان به لحاظ بهره‌مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای خزر از موقعیت ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

وی به صادرات غیر نفتی 42 میلیارد دلاری کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 310 میلیون دلار کالای غیر نفتی در سال 94 از استان صادر شده است، تصریح کرد: امسال 400 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گیلان هدف‌گذاری شده است.

منتظری، نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های صنعتی و کشاورزی را از موقعیت‌های ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک گیلان خواند و بیان کرد: موقعیت مذکور بستر مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی در استان ایجاد کرده است.

وی، قدمت فعالیت‌های بازرگانی، نزدیکی به بازارهای مصرف 300 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و CIS، داشتن بنادر و گمرکات فعال و همجواری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از شرایط ویژه گیلان عنوان کرد و افزود: وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، فرودگاه بین‌المللی و واقع شدن در مسیر حمل و نقل بین‌المللی کریدور شمال ـ جنوب استان را از بعد ملی و فرا ملی حائز شرایط ویژه با توانمندی‌های بالا کرده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: گیلان ، طرح ، اقتصادی ، صنعتی ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.