اهواز؛

مديريت بحران خوزستان در خصوص گرما هشدار داد

مديرکل مديريت بحران خوزستان درخصوص وضعيت جوی روزهای اخير و پديده شرجی و گرما بالای هوا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هاشم بالدي اظهار داشت: ‌پديده شرجي در خوزستان آغاز شده و بنا بر پيش‌بيني‌ها تا هفته آينده ادامه دارد و از سوي ديگر شاهد افزايش دما و گرم‌تر شدن هوا هستيم.

وي افزود:‌ طبق پيش‌بيني‌هاي هواشناسي، دماي هواي خوزستان ممکن است به بيش از 50 درجه نيز برسد، کما اين‌که در روزهاي گذشته‌ نيز دما از 50 درجه سانتي‌گراد گذشته است.

بالدي تصريح کرد:‌ همچنين شاهد پديده شرجي در استان هستيم و در روز گذشته ميزان رطوبت در شادگان به 90 درصد رسيد.

مديرکل مديريت بحران خوزستان با بيان اين‌که ممکن است اين ميزان گرما و شرجي در مردادماه و شهريورماه تکرار شود، اذعان داشت: ‌با توجه به اين وضعيت، از يک ماه و نيم گذشته هماهنگي بين اعضاي ستاد بحران استان از جمله علوم پزشکي، شبکه بهداشت و هواشناسي مورد تاکيد و توجه قرار گرفته است تا تمهيدات لازم در نظر گرفته شود.

وي خاطرنشان کرد:‌ در خصوص شرايط جوي استان و پديده شرجي و گرما از چند روز گذشته هماهنگي‌ها انجام شده و گزارش دستگاه‌هاي مختلف منعکس شده است.

هاشم بالدي بيان داشت: با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي در خصوص گرماي استان، از يک ماه نيم پيش به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، کليه بيمارستان‌ها و مجموعه بهداشت استان اعلام آماده‌باش شده است. از صدا و سيماي خوزستان نيز خواسته شده جهت اطلاع‌رساني به شهروندان با زيرنويس در برنامه‌هاي تلويزيوني، نسبت به آگاهي‌بخشي از وضعيت گرماي استان اقدام شود.

اين مقام مسئول اذعان کرد: پيش‌بيني شده که در بيشتر شهرهاي استان دماي بالاي 50 درجه را شاهد باشيم و به همين دليل هم به صورت مستقيم و هم از طريق شوراي هماهنگي مديريت بحران استان با مجموعه علوم پزشکي خوزستان مکاتبه شده است.

بالدي گفت: در چند روز گذشته که شاهد دماي بالاي 50 درجه در استان بوده‌ايم، با اين حال گزارشي که از مرکز اورژانس خوزستان دريافت کرده‌ايم مبني بر اين بود که ميزان مراجعات به اورژانس تغييري نداشته و گرمازدگي افزايش آنچناني نداشته است و در حالت هشدار يا اضطرار يا بحران قرار نداريم.

مديرکل مديريت بحران خوزستان با اشاره به وضعيت جوي روزهاي اخير اظهار داشت: از روز گذشته به تمامي فرمانداري‌ها هشدار داده شده که تمهيدات لازم را در نظر بگيرند. ساعت 9 صبح امروز دماي هوا در آبادان 50 درجه و ميزان رطوبت هوا در شادگان 90 درصد و در اهواز 85 درصد گزارش شده است.

انتهای پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.