مشهد؛

تربت‌جام سرزمین پروژه‌های ناتمام

وجود تعداد بی‌شمار پروژه‌های ناتمام یکی از چالش‌های اصلی شهرستان تربت‌جام، به طوری که در اکثر بخش‌ها و شهرهای این منطقه پراکنده شده است.

فرماندار شهرستان تربت‌جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد در این باره می‌گوید: تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها در شهرستان طی سالیان گذشته به دلیل نبود اعتبار به حال خود رها شده و اکنون هم پروژه‌هایی همچون راه‌های روستایی، احداث پارک در مناطق محروم به دلیل زمان برشدن از ردیف اعتباری شهرستان حذف شده و تعداد پروژه‌های ناتمام شهرستان به 186 پروژه رسیده است.

علی رستمی به افزایش 14 درصدی اعتبارات شهرستان تربت‌جام نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزودد: سال 94 اعتبارات تربت‌جام 16 میلیارد و 724 میلیون تومان بوده است که در سال 95 این اعتبارات حدود 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و ضروری است که نیمی از این اعتبارات به پروژه‌های ناتمام شهرستان با اولویت 80 درصد پیشرفت فیزیکی که در سال 95 به بهره‌برداری برسد، اختصاص پیدا کند.

وی گفت: در سال جاری هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌کنیم، مگر پروژه‌ای که امسال شروع کنیم و امسال هم به اتمام برسد.

فرماندار شهرستان تربت‌جام وضعیت راه روستایی و آب روستایی در منطقه را نامناسب توصیف می‌کند و می‌گوید: امیدواریم از اعتبارات ماده 180 وضعیت تربت‌جام در این بخش‌ها به میانگین استانی برسد.

وی در ادامه تأکید می‌کند: با این اعتبارات نمی‌توان کار جدی برای پروژه‌های شهرستان انجام داد. باید حضور سرمایه‌گذاران را برای پروژه‌های کلان جذب کرد تا بتوان تحرک و پویایی را به طرح‌های شهرستان تربت‌جام هدیه کرد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرزدر مجلس شورای اسلامی هم در این باره به وضعیت نا مناسب پروژه‌های شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید: باید وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بررسی و نقاط آسیب آن‌ها شناسایی شود و این پروژه‌ها نیازمند نظارت بیشتری است.

رحیمی افزود: دولت باید به محرومیت زدایی منطقه توجه کند و با توجه به اینکه اغلب سکونت مردم منطقه در روستاهاست، باید رسیدگی به وضعیت روستاها در اولویت باشد و مانع از رشد حاشیه نشینی در منطقه و حضور در کلانشهرها شود.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت توزیع بودجه تصریح می‌کند: سیستم بودجه نویسی و جدول سازمان مدیریت قابل پذیرش نیست و ضروری است، مجلس دهم تقسیم اعتبار را از لابی گری و چانه زنی به سوی ضابطه مندی سوق دهد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرزدر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حاضر توزیع اعتبار در کشور بر مبنای چانه زنی است. تا کی باید این رویه ادامه داشته باشد.

کلنگ پروژه‌های مهم راهبردی فولاد، مجتمع فرهنگی هنری، دانشکده موسیقی، احداث ورزشگاه پنج هزار نفری و از جمله پروژه است که به زمین خورده است.

پروژه سیمان این شهرستان پس از 10 سال با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارد وهمچنان معلق مانده است.

راه آهن سنگ بست به تربت‌جام که از دوران قبل از انقلاب میخ کوبی شده بود، از سال 92 با سیاست چانه‌زنی، عملیات اجرایی آن آغاز شده و پس از چند دهه همچنان بلاتکلیف است،

بیمارستان طالقانی تربت‌جام با گذشت حدود 10 سال از بهسازی آن به دلیل نداشتن تجهیزات به صورت درمانگاهی فعالیت دارد و قسمتی از آن نیز در حال تکمیل است.

انتظار می‌رود، مسؤولان دولت و نمایندگان مردم تربت‌جام با همدلی و پیگیری لازم نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام و 186 پروژه ناتمام در تربت‌جام را هر چه سریع‌تر با جذب سرمایه‌های لازم به اتمام برسانند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار