اکبر عالمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جوهره تمام هنرها، پرتاب اندیشه و تعقل است

هنرمند کسی است که به جامعه اندیشه می‌دهد و در خلال آثار هنری خود مردم را به فکر کردن وا می‌دارد و موجب پویایی یک جامعه می‌شود.

اکبر عالمی کارگردان سینما و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور هنرمندان در امور عام المنفعه و کارهای خیر گفت: یک گام برداشتن در جهت تامین نیاز محرومان جامعه به طوری که مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نگیرد و کمک‌های مالی به طور مستقیم به دست نیازمندان برسد، کار بسیار ارزشمندی است که همواره چند برابر آن توسط قادر متعال جبران می شود.

وی ادامه داد: در این موضوع تجربیاتی دارم که همیشه اجر این کار بر من ثابت شده است. همواره سعی من در کار خیر این بوده است که به صورت پنهانی انجام شود تا طرف مقابلم این برداشت را نداشته باشد که برای مرید پروری این کار را انجام داده‌ام. به هر جهت انجام کارهای خیر توسط هنرمندان جامعه می‌تواند به رونق فرهنگ یاری رساندن به هم نوع کمک کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وجود هنر در جامعه و تلطیف فضای زندگی توسط هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنر مثل خرد است و هنرمند کسی است که به جامعه اندیشه می‌دهد و در خلال آثار هنری خود مردم را به فکر کردن وا می‌دارد و موجب پویایی یک جامعه می‌شود. به طور حتم یک هنرمند اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد جامعه به سمت تعالی پیش می‌رود جوهره تمام هنرهای روی زمین پرتاب اندیشه و پراکنش خرد و تعقل است.
 
عالمی همچنین در انتهای صحبت های خود در خصوص تاسیس مکانی برای بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان هنرمند گفت: باید بخشی وجود داشته باشد که در آن هنرمندان کهنه کار حاصل یک عمر فعالیت هنری خود را به افراد جوان جامعه منتقل کنند. خوشبختانه این مرکز توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت در حال راه اندازی است و این حرکت قابل تحسین است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار