مشهد؛

ارتقاء بهتر ديپلماسي علمي میان دانشگاه فردوسی و افغانستان

سركنسول جمهوري افغانستان در مشهد گفت : مشتركات ایران و افغانستان به حدي است كه مرزهاي جغرافيايي رنگ و روي خود را از دست داده و نمي توانند ميان دو ملت فاصله ها راگسترش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، راغي در دیدار با علي غنايي رئيس اداره دانشجويان بين المللي دانشگاه فردوسي مشهد ضمن تشكر فراوان از خدمات ارزشمند و بي شائبه و حمايت هاي فراوان دانشگاه فردوسي مشهد به دانشجويان افغانستاني افزود:بنده توسعه و گسترش روابط دو كشور را تنها بر اساس ضرورت ها و نيازهاي دو ملت نمي دانم بلكه نزديكي، همكاري و همگرايي ميان دو دولت و ملت دوست وبرادر را، مسئوليت تاريخي، تمدني، فرهنگي و ارزشي خود مي دانم.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران كشور ارزش محور است ارزش ها و هنجار ها جايگاه نخست و ويژ را در حكومت داري و توسعه روابط اين كشور با ديگر كشور ها ي جهان دارد و اين باعث همگرايي ويژه دو كشور گرديده است.

رئيس اداره دانشجويان بين المللي دانشگاه فردوسي مشهد هم در این دیدار گفت :با وجود اشتراكات فرهنگي، ديني، تاريخي و زباني بزرگ ميان دو كشور انتظار بر آن است كه روابط في مابين متفاوت واستثنايي باشد.

علي غنايي افزود: دانشگاه فردوسي مشهد بعنوان يكي از معتبر ترين دانشگاههاي كشور در شهر مقدس مشهد با موقعيت استراتژيك جغرافيايي–علمي با كشور افغانستان علي الخصوص استان هرات آمادگي ارتقاء هرچه بهتر ديپلماسي علمي در جهت افزايش توان علمي كشور افغانستان را اعلام مي دارد.

وی يكي از دغدغه هاي اصلي دانشگاه را ارائه خدمات رفاهي از جمله اسكان مناسب و در خور شان دانشجويان بين المللي دانست و آمادگي دانشگاه را براي سرمايه گذاري هاي مشترك در اين زمينه اعلام نمود.

در پايان مقرر گرديد تا با تشكيل كميته ها و كار گروههاي فني بحث سرمايه گذاري بين المللي در دانشگاه مطرح و با كارشناسي هاي لازم به مرحله اجرا سوق يابد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.