پایداری گرما تا 4روز آینده/دمای تهران به 42 درجه می رسد

کارشناس هواشناسی اعلام کرد:گرمای هوا در اغلب مناطق کشور تا 4 روز آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگارحوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان طی چند روز اخیر اکثر نقاط کشور با گرمای شدید هوا مواجه شده اند؛بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور این افزایش دما که از روز دوشنبه شدت گرفته تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

همچنین در آخرین اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به تداوم افزایش دما طی روزهای آینده و ماندگاری هوای خیلی گرم تا روز جمعه به ویژه در نیمه شمالی کشور، مناسب است که مردم عزیز جهت پیشگیری احتمالی قطع آب و برق، در مصرف آنها صرفه جویی کنند و همچنین جهت اجتناب از گرمازدگی تا حد ممکن از حضور در فضای باز خودداری شود.

در همین ارتباط امیرسرکرده کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: گرمای هوا در اغلب مناطق کشور تا 4 روز آینده ادامه دارد.

وی افزود :امروز شهر اردبیل با دمای  33 درجه خنک ترین نقطه کشور بوده و شهرهای جنوبی با دمای 50 درجه و نزدیک به 50 درجه روز گرمی را سپری کردند.

سرکرده گفت: البته این میزان گرما در کشور بی سابقه نبوده و در گذشته هم در این وقت سال وجود داشته که دلیل آن قرار گرفتن پر ارتفاع حاره بر روی ایران است که باعث شده دمای هوا در اکثر نقاط کشور افزایش یابد و تا 4 روز آینده این شرایط پایدار است.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد:دمای هوای تهران امروز و فردا 41 درجه است و روز جمعه نیز به 42 درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار