تبریز؛

کسب مقام سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در مسابقات ربوکاپ 2016 آلمان

تیم رباتیک دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلخچی در اقدامی بی نظیر در سخت ترین و پیچیده ترین مسابقات ربات های انسان نما مقام سوم جهانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از افتخار افرینان رباتیک و نخبگان دانشگاه ازاد اسلامی گفت: مدیریت درست و برنامه ریزی صحیح و حس ماموریت گرا بودن باعث توسعه و شکوفایی استعدادها می شود.
 
فراهانی با تاکید بر مدیریت راهبردی در تمام زمینه های عملی گفت: با حرکت به سوی اهداف از پیش تعیین شده و استفاده از تمام ظرفیت های علمی بخصوص در زمینه تکنولوژی و فناوری و ایجاد پیوند نزدیک با صنعت خواهیم توانست برای کشور افتخارات بسیاری بدست آوریم.
 
سرپرست تیم رباتیک و معاون اموزشی دانشگاه ازاد اسلامی ایخجی نیز با اشاره به درجه سختی و پیچیدگی شرکت کردن و مقام اوردن در مسابقات بین المللی المان گفت: مسابقات ربوکاپ سالانه در یکی از کشورهای پیشرفته برگزار می شود که در این مسابقه بیش از 100 کشور پیشرفته و صاحب تکنولوژی در قالب 800 تیم از سرتاسر دنیا در لیگ های مختلف رباتیک شرکت کرده بودند.
 
عباس زاده خاطر نشان کرد: مسابقات در قسمت ربات های فوتبالیست انسان نمای بزرگسال از درجه سختی و پیچیدگی خاصی برخودار است بطوریکه ایستادن ربات بشدت مشکل است و به تبع ان تمام فعالیت های مربوطه از حساسیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.
 
وی افزود: ربات آرتین با 136 ساتنی متر قد و 26 کیلو وزن از درجه 20 ازادی برخوردار است.
 
سرپرست تیم رباتیک و معاون اموزشی دانشگاه ازاد اسلامی ایخچی اهداف مسابقات ربوکاپ تا سال 2050 میلادی را رسیدن به مرحله ای از پیشرفت دانست که رباتهای برگزیده فوتبالیست انسان نما بتواند بر تیم برگزیده انسانها پیروز شوند.
 
عباس زاده پیشرفت های تکنولوژی را بسیار سریع و رسیدن به چشم انداز 2050 میلادی را ممکن توصیف کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت و مقام های کسب شده توسط تیم رباتیک افزود: تیم رباتیک فعالیت خود را از سال 84 بصورت اماتور اغاز و با ساخت ربات جارو و ربات پرنده و دستار دندانپزشک با کسب مقام در مسابقات مختلف از سال 88 مصمم برای ساخت سخت ترین ربات ها با تکیه بر توانایی های علمی توانست در سال 90 با ساخت ربات انسان نمای کوچک مقام دوم را به خود اختصاص دهد.
 
سرپرست تیم رباتیک و معاون اموزشی دانشگاه ازاد اسلامی ایخچی آرتین را دومین ربات ساخته شده در تیم رباتیک عنوان کرد و گفت: در دنیا از این نوع ربات فقط 15 مورد وجود دارد که این نشان دهنده پیچیدگی فوق العاده در ساخت چنین رباتی است.
 
عباس زاده سیستم ارتین را بسیار پیشرفته خواند و گفت: با توجه به مسائل تخصصی در ساخت ارتین برنامه نویسی قوی، پردازش تصویر، تشخیص توب و حریف از جمله ویژگی های این ربات است.
 
وی گفت: اعضای تیم رباتیک متشکل از سعید سعیدوند، علیرضا کریمی، مهدی غیبی و خانم جعفری است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت علم اموزی در شرایط کنونی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت ،علم اموزی بوده که کسب افتخارات جهانی نشان دهنده ظرفیت بالای جوانان در عرصه های علمی است.
 
انگجی تولید دستگاه اب شیرین کن با وجود معضل کم ابی در استان را از توسعه یافتگی و شکوفایی کشور دانست و افزود: توسعه و تولید ربات های صنعتی اگر باعث دقت و سرعت در کارهای کشور شود نمودی از اقتصاد مقاومتی است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان 35 واحد دانشگاه ازاد اسلامی وجود دارد تصریح کرد: با چشم انداز قطب فناوری در منطقه خواهیم توانست مشکلات را حداقل در بخش صنعت استان برطرف کنیم که با تلاش و همت به این جایگاه خواهیم رسید.
 
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی ایلخجی نیز با اشاره به دستاوردهای ارزشمند تیم رباتیک گفت: ربوکاپ مهمترین و معتبرترین رویداد جهان محسوب می شود که تمام کشورهای صاحب دانش با تمام توان در ان شرکت می کنند که نخبگان استان اذربایجان شرقی توانستند برای کشور و مردم ایران این افتخار را به ثبت برسانند.
 
ارش رنجبران افزود: این تیم در سال 2015 موفق به کسب رتبه اول در مسابقات بین المللی open iranدر لیگ ربات انسان نمای بزرگ سال شده بود.
 
وی یکی از عوامل به موفقیت رسیدن تیم رباتیک را حمایتهای مالی دانست و گفت: کسب این مقامات در کشور نشان دهنده وجود پتانسیل های برزگ در زمینه های علمی است که با حمایت مسولین شاهد شکوفایی در این عرصه خواهیم بود.
 
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی ایلخجی تصریح کرد: با شروع به کار مرکز رشد فناوری دانشگاه که گام برزگی در راستای توسعه پژوهش و تبدیل دانش به فناوری و تکنولوژی و همچنین بهره برداری از اولین مرکز تحقیقات و توسعه سیستم های ترمز در کشور که یک مرکز تخصصی است در اینده نزدیک شاهد پیشرفت ها در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار