اصفهان؛

افتتاح شهرک فناوری اصفهان

شهرک فناوری اصفهان پس از 10 سال در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین شهرک فناوری استان اصفهان یکی از 7 پروژه شهرک فناوری در سطح کشور است که فعالیت ملی دارد گفت: فعالیت خاص این شهرک، انجام فعالیت‌های علمی تحقیقاتی است که استان و کشور را از واردات بعضی از مواد بی نیاز می‌کند.

محمدجواد بگی وی با اشاره به 41 شهرک و 27 ناحیه صنعتی و 6 شهرک خصوصی فعال در استان اصفهان افزود: شهرک های صنعتی خصوصی استان اصفهان شامل محمود آباد در شاهین شهر، سایپا در گلپایگان، پارس کویر زاگرس "فتح المبین" در کاشان، فولاد در لنجان و برسیان در اصفهان فعال هستند.

وی وسعت شهرک و نواحی صنعتی استان را 12 هزار هکتار اعلام کرد وگفت: بیش از 17 هزار هکتار شهرک و ناحیه صنعتی و خصوصی در استان وجود دارد که از این نظر رتبه نخست کشور را به دست آورده‌ایم و مساحت شهرک و نواحی صنعتی استان دوم، 50 درصد این رقم است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته حدود 70 درصد سهم منابع شرکت معادل 50 میلیارد تومان برای شهرک‌سازی هزینه شده است تصریح کرد: وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی، مسافت شهرک‌های صنعتی و ... بسیار سنگین است و حدود یک درصد منابع شرکت برای توسعه صنایع کوچک، پژوهش، آموزش و فناوری و 24 درصد برای هزینه‌های جاری، اداری، عمومی و نگهداری شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.