وزارت معادن کره جنوبی خواستار سرمایه‎گذاری در بخش نفت و گاز شد

وزارت معادن کره جنوبی می‌خواهد ضمن سرمایه‎گذاری در صنایع نفت و گاز افغانستان در آغاز به كار کارخانه تولید کود کیمیاوی نیز همکاری نماید.

وزارت معادن از کره جنوبی خواستار سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت معادن کره جنوبی می‌خواهد ضمن سرمایه‎گذاری در صنایع نفت و گاز افغانستان در آغاز به كار کارخانه تولید کود کیمیاوی نیز همکاری نماید.

در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت به رسانه‌ها فرستاده شد، آمده است که، غزال حبیب‌یار، سرپرست این وزارت عصر دیروز این موضوع را در دیدار با چین کی هون، سفیر کره جنوبی در کابل مطرح کرد.

در این دیدار، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم پیشنهادهای مشخص برای همکاری کره جنوبی در بخش نفت و گاز و ایجاد کارخانه کود کیمیاوی در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ را به سفیر این کشور ارایه کرده است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم، پیشنهاد کرده که به علاوه سرمایه گذاری شرکت های خصوصی کوریای جنوبی در بخش نفت و گاز و کارخانه تولید کود کیمیاوی مزارشریف، در بخش تجهیزات پیشرفته برای تولید کود و برق در کابل نیز کمک و همکاری کند.

 سفیر کره جنوبی در کابل نیز از علاقه مندی کشورش برای همکاری در بخش نفت و گاز افغانستان صحبت کرده و گفته که این پیشنهادهای دولت افغانستان را با مقام‌های ارشد کشورش در میان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار