یاسوج؛

تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد تخصصی تر شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تشکل های زیست محیطی این استان فعالتر و تخصصی تر شوند تا به موفقیت های بیش از پیش در زمینه حفظ محیط زیست دست یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید اسدالله هاشمی  در نشست مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مسئولان و اعضای تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم اداره کل حفاظت محیط زیست این استان جلب هر چه بیشتر مشارکت مردم در زمینه صیانت از عرصه های زیست محیطی استان است.

وی بیان کرد: تجربه نشان می دهد که چنانچه مدیریت در عرصه زیست محیطی مشارکتی باشد موثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

هاشمی اظهار کرد: آمادگی کامل در مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای همکاری با اعضای تشکل های زیست محیطی این استان، حمایت همه جانبه از آنها و تلاش برای رفع مشکلات این تشکل ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن توانمندی ها و قابلیت های چشمگیر می توانند به عنوان بازوان اداره کل محیط زیست این استان کمک بسزایی به حفظ عرصه های زیست محیطی استان کنند.

هاشمی ابراز داشت: هم اکنون 18 تشکل زیست محیطی فعال با هفت هزار و 252 عضو در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی افزود: تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در صورت حمایت شدن توانایی انجام اقدام های ارزنده تری در زمینه صیانت از عرصه های محیط زیست این استان را دارند.

در این نشست 30 نفر از مسئولان و اعضای تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

مهمترین مسائل، مشکلات و دغدغه های مطرح شده در این نشست شامل لزوم ارائه آموزش، تامین امکانات برای اطفای آتش سوزی جنگل ها و مراتع، فرهنگ سازی گسترده تر به منظور حفاظت از محیط زیست، پایین بودن میزان جرایم برای متعرضان و تخریب کنندگان عرصه های زیست محیطی، به رسمیت نشناختن تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد از سوی دستگاه های اجرایی و تعامل محدود مدیران استان با مسئولان و اعضای تشکل ها بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.