تبریز؛

بخشش محکوم به اعدام در مراغه

در 20 روز اخیر سه زندانی محکوم به اعدام در شهرستان مراغه بخشیده شدند که سومین آنها روز گذشته توسط اولیای دم مورد عفو قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت:این زندانی محکوم قصاص به اعدام، عصر روز گذشته (سه شنبه) پس از تحمل 6 سال حبس و با پیگیری های دادستانی و اعضای این انجمن و جلب رضایت خانواده شاکی، از زندان آزاد شد. 

سیدعلاءالدین نقیبی  اظهار کرد: هیات مدیره این انجمن در اواخر ماه مبارک رمضان اخذ رضایت از چند زندانی محکوم به قصاص را آغاز کرد که سه پرونده منجر به جلب رضایت شاکیان شده است. 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه یادآور شد: هیات مدیره این انجمن علاوه بر اخذ رضایت برای این سه زندانی، حدود دو میلیارد ریال نیز به خانواده های مقتولان پرداخت کرده است. 

نقیبی، با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل کمک های خیران به عنوان دیه پرداخت شده است، ادامه داد: در سال جاری 17 زندانی جرایم غیر عمد نیز از زندان مراغه آزاد شده اند. 

وی گفت: این انجمن در سال جاری موفق شده 18 زندانی را آزاد کند و برای این اقدام حدود سه میلیارد ریال جریمه پرداخت کرده است. 

نقیبی، افزود: هم اکنون 10 زندانی جرایم غیر عمد مالی زندان مراغه در انتطار حمایت خیران برای پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون ریال جرایم خود هستند. 

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار