یقه گیری بانوی پیر با کالچوپولی؛

یوونتوس فوتبال ایتالیا را نابود می کند؟

تیم فوتبال یوونتوس غرامت سنگینی را به دلیل کالچوپولی از فدراسیون فوتبال ایتالیا می خواهد و در صورت پیروزی در دادگاه فدراسیون فوتبال ایتالیا ورشکست می شود.

یوونتوس فوتبال ایتالیا را نابود می کند؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هیچ کدام از هواداران یوونتوس نمی توانند ماجرای تلخ کالچوپولی را فراموش کنند. اتفاقاتی که تیم بزرگ و پرستاره یوونتوس را در سال ۲۰۰۶ از عرش به فرش رساند. یووه به سری B  سقوط کرد و حالا که توانسته از ویرانه های آن زمانش ، دوباره تیمی قدرتمند بسازد و به سطح اول اروپا بازگردد به دنبال برگرداندن آبرویی است که آن سالها از دست دادند. هنوز هم بعد از 10 سال آن سالهای تلخ برای هواداران یووه قدیمی نشده و همه در انتظار خبر اعتراض یوونتوس و نتیجه ی آن می باشند.

یوونتوسی ها در تمام این سالها با شکایت از فدراسیون فوتبال ایتالیا ، به دنبال جبران بلایی بودند که بر سرشان آمده و هیچگاه این رسوایی را قبول نکردند . این شکایت ها حالا دوباره جدی شده  و شواهدی هم مبنی بر بی گناهی یووه در رسوایی کالچوپولی به دست آمده. یووه با سقوط به سری بی طبق بررسی های انجام شده بیش از 443 میلیون یورو خسارت دیده و حالا این مبلغ را از فدراسیون فوتبال ایتالیا می خواهد. 

 دوشنبه اولین جلسۀ دادرسی در TAR برگزار شد و قرار بود به درخواست غرامت 443.725 میلیون یورویی یووه رسیدگی شود که اعلام حکم به تاخیر افتاد.

به گفته ی Ansa دوشنبه فقط جلسۀ شنود بوده و در واقع، حق شنود حقی است که به وکیل داده می شود، برای ادارۀ رسیدگی به پروندۀ موکل به نمایندگی از موکلش در دادگاه و اعلام حکم به 45 روز آینده موکول شد.

در اولین جلسه یووه در دادگاه های رم  از فدراسیون ایتالیا درخواست تجدید نظر داشت ؛ یووه و فدراسیون ایتالیا 45 روز فرصت دارند تا نتیجه نهایی را اعلام کنند.

یوونتوس در آگوست 2011 از برخی اتهامات مربوط به کالچوپولی تبرئه شد اما هنوز برخی اتهامات اصلی پابرجاست و باعث شده تا ۲ اسکودتویی آنها که به اینتر رسیده بود هنوز برنگردد و خسارت مالی به آنها پرداخت نشود.

 لوییزا تورکا، وکیل اینتر در این پرونده خطاب به خبرنگاران گفت:

"ربط دادن کالچوپولی به اینتر کاملا ناروا و بی اساس است. چیزی که به دادگاه برده شده یک تضاد ورزشی محض است. ما از دادگاه انتظار داریم وظیفه خود را بطور کامل و به نحو احسن انجام دهد. اینتر هیچ دخلی به پرونده کالچوپولی ندارد و موضع یووه در حال حاضر کاملا غیر منطقی و بی اساس است."

در متن پی دی افی که در سایت فدراسیون فوتبال ایتالیا FIGC درباره نتیجه نهایی دادگاه ایتالیا درباره پرونده کالچوپولی که در 24 مارس 2015 منتشر شد آمده: "لوچیانو موجی ( مدیر اسبق یووه) از "برخی" اتهامات شخصی وارده درباره تقلب ورزشی تبرئه شد اما بازهم اتهامات اصلی وجود داشت.

با این حال مسئولان یوونتوس به شدت دنبال بازگرداندن اعتبار از دست رفتشان در رسوایی کالچوپولی هستند و نه تنها ۲ اسکودتوی گرفته شده از آنها بلکه خسارت مالی نیز می خواهند. اگر یووه از ادعایش برای جبران خسارت مالی کوتاه نیاید  و رای دادگاه نیز به نفعشان اعلام شود ، فدراسیون فوتبال ایتالیا به طور کامل ورشکست می شود زیرا توان پرداخت این مبلغ سنگین را ندارد و معلوم نیست چه  بلایی بر سر فوتبال ایتالیا خواهد آمد.

منابع نزدیک به فدراسیون ایتالیا از پیشنهاد جالب کارلو تاوکیو ( رئیس فدراسیون ایتالیا ) پرده برداشتند :

کارلو تاوکیو به سران یوونتوس پیشنهاد داده است تا درمورد غرامت 443 میلیون یورویی که باشگاه فوتبال یوونتوس در ماجرای کالچو پولی 2006 دچار آن شده صرف نظر کند . پیشنهاد تاوکیو آن است که سران یوونتوس به همراه مسئولان فدراسیون ایتالیا بر سر دو اسکودتوی بلوکه شده یووه گفت و گو کنند.

حالا باید دید بیانکونری دو اسکودتو خود را میخواهند یا 443 میلیونی که به گفته خودشان دچار خسارت شده اند یا شاید هم هر دو!


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار