کری به وین و پاریس می‌رود/ دیدار با عباس در برنامه کاری وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه (1 مرداد) سفر خود را به اتریش، فرانسه، لائوس و فیلیپین آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر در بیانیه ای اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، به وین، پاریس، وینتیان و مانیل سفر می کند.

در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در روز بیست و دوم ماه ژوئیه (1 مرداد) به وین اتریش سفر می کند تا به گینا مک کارتی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، و هیئت این کشور در وین در نخستین روز از برگزاری مذاکرات بلندپایه در نشست فوق العاده طرف های پروتکل مونترئال بپیوندد.

هدف از برگزاری این نشست پیشرفت در روند اجرای اصلاحات در کاهش تدریجی حجم هیدروکربن است تا اواخر امسال به تصویب برسد. انجام دادن چنین اصلاحی بر اساس موفقیت در نشست تغییرات آب و هوایی است که سال گذشته در پاریس حاصل شد و یکی از اقدامات مهم و مقرون به صرفه محسوب می شود که جامعه جهانی می تواند امسال برای مقابله با روند تغییرات آب و هوایی اتخاذ کند.

جان کری سپس در روز بیست و دوم ماه ژوئیه به پاریسِ فرانسه خواهد رفت تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار و درباره تلاش ها برای پیشبرد راه حل دو کشور گفتگو کند. 

وزیر امور خارجه آمریکا سپس طی روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ژوئیه به وینتیان، پایتخت لائوس، خواهد بود تا در اجلاس منطقه ای آ سه آن، نشست وزرای امور خارجه اجلاس شرق آسیا، نشست وزرای آ سه آن و آمریکا و همچنین نشست ابتکار عمل لوور مکونگ شرکت کند. در این نشست های آ سه آن، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره ساختار امنیتی منطقه و چالش های مشترک فراملی شامل امنیت دریایی، ماهیگیری غیر قانونی و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و دریای جنوبی چین بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

سپس، جان کری طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم ژوئیه به مانیل در فیلیپین خواهد رفت، جایی که او با رودریگو دوترته، رئیس جمهور، و پرفکتو یسای، وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و درباره همکاری های ما با دولت جدید آن گفتگو خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار