کرمان؛

نقش نخبگان فردا در اقتصاد مقاومتی

هدف از برگزاری این نشست تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نقش آفرینی نخبگان در توسعه ی اقتصاد مقاومتی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان دکتر اکبری رییس بنیاد ملی نخبگان، دبیرکمیته نقش نخبگان فردا در اقتصاد مقاومتی و رییس کمیسیون زیرساختهای فرهنگی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان گفت : هدف از برگزاری این نشست تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نقش آفرینی نخبگان در توسعه ی اقتصاد مقاومتی است.

وی به اهمیت حضور نخبگان در جامعه و حمایت آنان اشاره کرد و افزود : نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند و از طرح ها و نظریات آن ها برای توسعه استان وکشور استفاده شود .

دکتر اکبری به مفهوم اقتصاد مقاومتی اشاره کردو گفت : اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند و هم آسیب پذیری کاهش پیدا کند .

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی شعار نیستبلکه اقتصادی مقاوم و مردم محور است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود : تکیه کشور و اقتصاد مقاومتی بر روی منابع انسانی است که بهترین این افراد نخبگان هستند.

دکتر اکبری با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی الگوی علمی مناسب با نیاز کشور استگفت:اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویاست تا بتواند از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: ارکان اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری حمایت از تولید ملی ، مدیریت منابع ارزی ، مدیریت مصرف ، اقتصاد دانش بنیان و کاهش وابستگی به نفت است.

دکتر اکبری تصریح کرد : یکی از موانع در کشور ما ضعف اعتماد بین مردم و دولت است که این مانع باید برداشته شود وباید مردم بپذیرند که دولت در جهت توسعه و رشد کشور و آسایش مردم تلاش می کند.

وی در پایان گفت : بنیاد ملی نخبگان بستر لازم را برای نقش آفرینی نخبگان فراهم می کند و از نخبگان خواست تا طرح های خود را تا پایان مرداد امسال ارائه کنند که اقتصادی عدالت محور داشته باشیم.

دکتر سعیدی رییس بنیان نخبگان استان کرمان نیز گفت : بنا به فرموده ی رهبر معظم انقلاب نخبگان باید خودشان راهکار بدهند.

وی افزود : اگر اقتصاد مقاومتی باشد تکانه های بین المللی نمی تواند به کشور آسیبی برساند.

دکتر جهانگیری مدیر مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری و دبیر کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان و فرهنگ سازی مقاوتی گفت : کشورهایی پیشرفت کرده اند که از نخبگان استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما از نخبگان به درستی استفاده نمی شود افزود : اگر نخبه ها فعال باشند ساختارهای کشور به خوبی پیش می رود.

وی افزود : اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس اقتصاد مقاومتی استو امروزه در جهاندانش و فناوری حرف اول را می زند .

دکتر جهانگیری گفت : در استان کرمان در کنار قابلیت ها و پتانسیل های آن محرومیت هایی نیز وجود دارد که نخبگان باید کمک کنندو راه حل هاییبرای حل این محرومیت ها و توسعه ظرفیت ها پیدا کنیم.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مردم محور است خاطرنشان کرد :فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از مهم ترین مسائلی است که باید از طریق صداوسیما فرهنگ سازی شودو مردم بپذیرند اقتصاد مقاومتی به نفع خود مردم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار