مهاباد؛

آغاز هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم در مهاباد

انتخاب رشته ، تصمیم مهمی است که فارغ التحصیلان مقطع متوسطه اول در بدوورود به مقطع دوم درگیرآن می شوند وچه بسا برخی اوقاتدر آینده از انتخاب خود راضی نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مرحله نخست فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم همزمان با سراسر کشور در مهاباد هم آغاز شده است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت : بیش از دو هزار و هشتصد دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در پایه نهم در مقطع متوسطه اول به مرحله انتخاب رشته رسیده‌اند.

رحمانی افزود : امتیاز هر رشته از طریق جمع امتیاز سوابق تحصیلی سه ساله و آزمون‌ها و بررسی‌های مشاوره‌ای ضرب در 100 به دست می‌آید.

کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش مهاباد هم در خصوص

ملاک درست و ارزشمند برای انتخاب رشته تحصیلی مقطع دوم متوسطه گفت : دو معیار استعداد و توانایی در کنار علاقه مندی دانش آموز مهمترین ملاکها برای انتخاب رشته هستند و میتواننند موفقیت دانش آموز در رشته انتخابی را در آینده تضمین کنند.

مامند احمدزاده افزود : به منظور کمک در انتخاب رشته صحیح دانش آموزان ، هدایت تحصیلی در مدارس با ملاک های " نمرات " ، " تست استعدادیابی و علاقه " و " عملکرد "‌ انجام میشود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: انتخاب ، رشته ، پایه ، نهم ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.