شیراز؛

طرح ارتقاء و هدفمند سازی هميار ميراث فرهنگی در تخت جمشید

طرح ارتقاء و هد فمند سازی هميار ميراث فرهنگی در تخت جمشید برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: این  همایش در راستای ارائه آموزش به منظور هدفمند سازی تشكل های هميار ميراث فرهنگی  30تیرماه در تخت جمشيد برگزار می شود.
رضایی منفرد افزود: مهمترین اهداف این همایش آموزش کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان آینده سازان کشور، تحقیق و بررسی درباره تاریخ آثار، نحوه بازدید و حفاظت از اماکن تاریخی وجلب توجه نسل کودک و نوجوان به اهمیت پاسداشت کشور است.
وی ايجاد تشكل های هميار ميراث فرهنگی را نوعی سرمايه گذاری فرهنگی بر روی نسل کودک و نوجوان دانست و بیان کرد: به منظور نهادينه ساختن حفاظت از آثار تاريخي و با ارزش تخت جمشيد، همياران ميراث فرهنگی ضمن برخورداری از آموزشهای لازم در راستاي چگونگی بازديد از آثار تاريخي و نحوه حفظ و صيانت از آن، در تمامی روزهای سال از مزايای ويژه اين طرح نيز برخوردار می شوند.
رضایی منفرد تصریح کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به ویژه در ایام نوروز، به منظورافزایش سطح آگاهی و گرایش کودکان و نوجوانان به سمت میراث بانی و حفاظت از آن اقدام به آموزش کودکان نموده و کارت همیار میراث فرهنگی صادر می کند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار