تقلیدی که به نفع فوتبال می شود ؟

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر امسال برای نخستین بار مثل لیگ های معتبر اروپایی چند هفته پس از شروع لیگ به پایان می رسد.

تقلیدی که به نفع فوتبال می شود ؟به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال  و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، شانزدهمین لیگ برتر فوتبال ایران از چهار مرداد آغاز می شود و اتفاق جالبی که در این دوره رخ داده است و تا به حال در فوتبال ما بی سابقه بوده است ، این است که فصل نقل و انتقالات تا پایان هفته چهارم لیگ یعنی 22 مرداد ادامه دارد. این اتفاق را معمولا در لیگ های اروپایی شاهد بودیم که فصل نقل و انتقالات چند هفته پس از آغاز لیگ به پایان می رسد. در فوتبال ما معولا به این شکل بود که چند هفته قبل از آغاز لیگ مدت نقل و انتقالات به پایان می رسید. 

این برنامه ریزی به نظر می رسد هم به نفع تیم ها و هم بازیکنان است و در هفته های ابتدایی که تیم ها نقاط ضعف تیم خود را شناختند می توانند تا هفته چهارم برای برطرف کردن آن اقدام کنند.  

حال که برنامه ریزی فصل نقل و انتقالات ما مثل فوتبال حرفه ای اروپا شده است ، می توان بقیه برنامه ریزی هایمان را نیز حرفه ای و مانند اروپاییان کنیم. از جمله بازیهای آخر هفته که طبق گفته رئیس فدراسیون این امر نیز در در لیگ امسال محقق می شود.

دیگر اقدامی که برای حرفه ای شدن برنامه ریزی فوتبال می توان انجام داد کم شدن تعطیلات بین لیگ برای بازیهای ملی است. در حالی که در فوتبال اروپا تعطیلی لیگ برای بازیهای ملی بسیار کوتاه است اما در فوتبال ایران برای یک بازی رسمی تیم ملی لیگ حدود یک ماه تعطیل می شود. البته فدراسیون فوتبال ایران تحت فشار کی روش این تصمیم را می گیرد و باعث شده تا صدای اعتراض مربیان لیگ برتری بلند شود. منتقدان اعتقاد دارند که فدراسیون در برابر کی روش استقلال ندارد. 

تقلید از کشورهای صاحب سبک اروپایی در این مواقع نه تنها بد نیست بلکه می تواند به فوتبال کشور ما کمک کند و باعث یشرفت فوتبال ما شود. همانگونه که در مدت فصل نقل و انتقالات این کار را انجام دادیم ، می توانیم در امور دیگر نیز تا جایی که امکان و شرایطش در فوتبال ما وجود دارد ، از کشورهای صاحب سبک فوتبال یاد بگیریم و آن را در فوتبالمان اجرا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.