ارومیه؛

واحدهای فرآوری معدن در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: بزودی واحدهای فراوری معدن در استان آذربایجان غربی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جعفرصادق اسکندری در مراسم معارفه معاون جدید امور معدنی وصنایع معدنی این سازمان، با تاکید بر اینکه بخش معدن هم در استان و هم در کشور حائز اهمیت است اظهار داشت: در این باره، دولت نیز از سه سال گذشته برنامه ریزی های بسیاری برای توسعه فعالیت های معدنی، نقش آفرینی بخش معدن در اقتصاد کشور و افزایش ارزش افزوده معدن در بخش تولید ناخالص داخلی و توسعه تجارت و بازرگانی خارجی انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سه فعالیت در سند توسعه استان پیش بینی شده است گفت: در برنامه ششم توسعه، رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه معدن از نظر استخراج و اکتشاف، فراوری و صادرات انجام می شود.

وی تصریح کرد: بنابراین توجه به معدن و اینکه بتوان کارها را به شکل علمی و فنی به پیش برد حائز اهمیت بوده و علاوه بر اینکه جامعه انتظار آن را دارد، برای سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز تکلیف تلقی می شود پس باید کارها را با تمام قدرت پیش برده و در این رابطه نقش آفرین شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان غربی، بخش معدن را به عنوان اولویت توسعه اقتصادی استان تلقی می‌کنند افزود: بنابراین باید در این مسیر گام برداشته و برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی بیان کرد: هم اکنون در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علاوه بر پیگیری مطالعات مربوط به پهنه های معدنی استان، کارهای مربوط به جمع آوری اطلاعات پایه ای و اساسی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش نیز انجام شده که این مهم با فعالیت هایی همچون ژئوفیزیک هوایی انجام می شود.

اسکندری اظهار داشت: بزودی واحدهای فراوری معدن در استان آذربایجان غربی ایجاد شده تا با افزایش ارزش افزوده این بخش، گام مهمی در زمینه توسعه اقتصادی استان برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از اینکه در بخش های عملیاتی و اجرایی بخش معدنی هیچ مشکلی در سازمان وجود ندارد گفت: در این زمینه از سال گذشته بحث کاداس راه اندازی و بسیاری از مشکلات و گرفتاری های پیش رو حل شد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون حساسیت های فراوانی بر روی بخش معدن وجود دارد تصریح کرد: بنابراین جامعه انتظار دارد که به بخش معدن به ویژه بر عرصه نظارت بر فعالیت های معدنی و اخذ حقوق دولتی،بیش از اینها ورود کرده و نحوه استخراج مواد معدنی موضوعاتی است که در جامعه انتظار بوده و مورد سوال واقع می شود.

اسکندری افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ضمن ایجاد اشتغال، ارزش افزوده را افزایش داده تا توان مالی مردم در این حوزه ارتقاء یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از الکترونیکی شدن پرونده های معدنی در استان خبر داد و اظهار داشت: از یک و نیم سال گذشته این کار آغاز شده و خوشبختانه تاکنون نیز هیچ اعتراض معدنی از سوی مردم صورت نگرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم، سرتیپی به عنوان معاون جدید امور معدنی و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی و از خدمات اکبر طاهری تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.