آبادان؛

بهره مندی۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی

۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در آئین افتتاح دو مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی گفت: امید می رود که نسل آینده نسلی عاری از بیماریها باشد و اگرهم بیماری وجود داشته باشد بتوان با تشخیص به موقع در جهت درمان آن اقدام کنیم.

علیرضا صدیقی راد افزود: بین دو تا پنج درصد از تولدها در سراسر جهان دچار نوعی از اختلالات ژنتیکی و مادرزایی هستند که با تشخیص به موقع جلو یبسیاری از این بیماریها خواهد شد.

وی گفت: امید می رود مرکز مشاوره ژنتیکی بتواند با مشاوره به موقع، به ویژه در زمینه ازدواج و انجام مشاوره و تشخیص و ارجاع به سطوح بعدی عاملی برای جلوگیری از بروز بیماری ها باشد .

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با بیان اینکه موضوع ارائه مشاوره های ژنتیکی در استان خوزستان در حال گسترش است، بر لزوم دریافت مشاوره های پیش از ازدواج در تشخیص به موقع بیماریهای احتمالی و تلاش در جهت درمان آن تاکید کردو افزود: در صورت نیاز به انجام آزمایشات ژنتیکی این کار در مرحله نخست به طور رایگان و در مراحل بعدی با همکاری سازمان بهزیستی به انجام می رسد.

صدیقی راد ، ضمن قدرانی از تلاشهای انجام شده در جهت راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیکی به رویان آبادان، ابراز امیدواری کرد از این پس شاهد گسترش مراکز مشابه در شهرستان آبادان باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.