ابلاغ کتاب استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان ها/ ارزیابی از حوزه مسئولیت دانشگاه ها خارج می شود

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان گفت: در اعتباربخشی نسل سوم، ارزیابی از حوزه مسئولیتی دانشگاه های علوم پزشکی حذف شده است.

محمدحسین میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با نشستی که با مدیران پرستاری بیمارستان های دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی، معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های خصوصی و خیریه داریم، مسئولان را توجیه می کنیم تا آموزش ها را بیمارستان محور کنند.

وی ادامه داد: در استانداردهای اعتباربخشی نسل سوم، نظارت های مستمر سالیانه را در نتایج اعتباربخشی لحاظ می کنیم و به هتلینگ بیمارستان ها، که در استانداردهای قبل کمرنگ بودند، بیشتر اهمیت می دهیم.

میردهقان تمرکز معاونت درمان را روی عملگرایی خواند و افزود:نحوه عملکرد پزشک، پرستار و تمام پرسنل بیمارستان ها باید جداگانه ارزیابی شود.کتاب تعریف این استانداردها تا 10 روز آینده ابلاغ می شود.

 مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در خصوص تغییر روش ارزیابی تصریح کرد: بیمارستان ها نتیجه ارزیابی خود را از طریق سامانه الکترونیک به وزارت بهداشت اعلام کرده تا ممیزان تیمی سه تا پنج نفره به بیمارستان اعزام و در زمان یک یا دو روزه نتایج را اعلام کنند. این روند در نسل های قبل توسط تیمی 15 نفره طی شش روز انجام می شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.