رویه الاکلنگی طلا و نفت؛

بهای نفت افزایش یافت/ قیمت فلز زرد پایین کشید

در معاملات نخستین روز هفته کاری، بهای نفت افزایش و قیمت طلا کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز: بهای جهانی نفت در ساعات اولیه از معاملات نخستین روز هفته با افزایش همراه بود.

آمارهایی از روند انقباضی اقتصاد آمریکا و کودتای نافرجام روز جمعه در ترکیه از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای طلای سیاه عنوان شده است.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2 سنت افزایش 47 دلار و 63 سنت معامله شد. این در حالی بود که نفت دریای شمال در هفته گذشته با روند کاهشی همراه بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 5 سنت افزایش به 45 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. نفت پایه آمریکا نیز در هفته گذشته با کاهش یک درصدی مواجه بود.

بسیاری از تحلیلگران بازار بر این باورند که تلاطم سیاسی در ترکیه و کودتای ناموفق آن همچون محرکی در بازارهای آسیایی و رشد تجارت عمل کرده است. از سوی دیگر، انتشار آمارهایی مبنی بر روند انقباضی اقتصاد آمریکا و کاهش ارزش دلار، از دیگر دلایل افزایش بهای نفت است.

بهای فلز زرد نیز در نخستین روز هفته با کاهش همراه بود. هر اونس طلا در معاملات امروز با یک درصد کاهش 1323 دلار و 70 سنت داد و ستد شد. انتشار آمارهایی از رشد منفی اقتصادی در آمریکا و کاهش ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای طلا است. همچنین با انتشار آمارهای منفی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ سود مصمم‌تر شده است.

روند افزایشی بهای طلا از آغاز سال جاری میلادی، این کالا را به یک سرمایه و دارایی امن تبدیل کرده است. توقف سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تأثیر شگرفی بر افزایش بهای طلا در ماه‌های گذشته داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار