حسن‌زاده:

دوره‌های آموزشی باعث کاهش تخلفات می شود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:بسیاری از عوامل باشگاهها از جغرافیای تخلفات انضباطی اطلاع ندارند.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دوره آموزشی انضباطی برای باشگاههای لیگ برتری گفت: پس از برگزاری نشست با مدیران عامل باشگاهها، قرار شد تا طی یک برنامه زمانبندی شده برای 16 باشگاه لیگ برتری دوره آموزشی انضباطی را برگزار کنیم.

وی گفت: اولین دوره آموزشی روز 5 شنبه 31 تیرماه در تبریز و برای سه تیم تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز برگزار می شود و مابقی دوره های آموزشی نیز طبق برنامه ای که دبیر کل فدراسیون فوتبال به استانهای خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، قم و تهران ارسال خواهد کرد، برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی هدف از برگزاری دوره های آموزشی را عدم اطلاع کامل و کافی از سوی کادر، بازیکنان و عوامل باشگاهها  دانست و در ادامه بیان کرد: محور برگزاری  دوره های آموزشی آیین نامه انضباطی است. با توجه به تجربیاتی که طی مدت فعالیتمان در کمیته انضباطی کسب کردیم به این نتیجه رسیدیم که بازیکنان و عوامل تیم ها به دلیل عدم اطلاعات مرتکب تخلف می شوند. در پرونده های انضباطی و تخلفاتی که از سوی بازیکنان، عوامل باشگاه و یا کادر فنی رخ داده، به این یقین رسیدیم که افراد فوق بسیاری از نکات ساده انضباطی را نمی دانند.

وی ادامه داد: اگر تذکرات و نکات آموزشی وجود داشته باشد، قطعا از میزان تخلفات انضباطی کاسته می شود. در واقع بسیاری از عوامل باشگاهها از جغرافیای تخلفات انضباطی اطلاع ندارند. به عنوان مثال یک بازیکن زمانی که در راهرو، رختکن، بیرون استادیوم، قبل و بعد از یک بازی، رفتاری را انجام می دهد که از نظر آیین نامه انضباطی تخلف محسوب می شود اما از نظر خودشان چون در حین بازی و زمین مسابقه رخ نداده، تخلف نیست. بنابراین ما با برگزاری دوره های آموزشی قصد داریم تا بازیکنان و کادر باشگاهها از آیین نامه انضباطی اطلاع دقیق داشته باشند تا دچار تخلف نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار