آنکارا: از واشینگتن انتظار داریم فتح الله گولن را تحویل دهد/290 کشته و بیش از 1400 زخمی، ماحصل کودتا

وزیر دادگستری ترکیه از مقامات آمریکا خواست فتح الله گولن را به این کشور تحویل دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، بکیر بوزداغ -- وزیر دادگستری ترکیه -- از آمریکا خواست به دلیل آنچه نقش فتح الله گولن در کودتای این کشور خواند، وی را به این کشور تحویل دهد.

بر این اساس، وزیر دادگستری ترکیه که با شبکه تی ار تی این کشور مصاحبه می کرد، اعلام کرد: بودن گولن در آمریکا مغایر با همبستگی، همکاری، اتحاد و برادری ترکیه و آمریکا است. 

پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشینگتن درخواستی را از ترکیه برای اخراج "فتح الله گولن" دریافت نکرده است. وی مقامات آنکارا را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست برای ادعاهای خود مدارک لازم را ارائه کنند.

یک مقام دولتی ترکیه نیز که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: 190 نظامی و بیش از 1400 غیر نظامی در درگیری های روز جمعه زخمی شدند. همچنین 109 توطئه گر در ناآرامی ها اخیر کشته شدند.

تاکنون در کودتای نافرجام ترکیه 290 نفر کشته و 6000 نفر دستگیر شده اند. در میان دستگیر شدگان 2839 سرباز و 2745 قاضی دادگستری ترکیه دیده می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۸ تير ۱۳۹۵
آقای باشگاه خبرنگاران.... ارسال خبر قدری کوتا و ناتمام هست .... کمی عجیب نیست که چطور شد که این همه کشته دادند؟؟ یعنی آیا همه کشته ها مربوط به دولت بود!؟؟ پس کودتا چی ها؟؟ ... موضوع بنظر کمی غیر واقعی میآید، هنوز معلوم نیست چطور درگیر شدند و کجا اینقدر کشته دادند ...؟!
آخرین اخبار