گالف نیوز خبر داد:

احتمال افزایش 3 تا 5 هزار دلاری بهای طلا تا سال 2020

پیش‌بینی تحلیلگران حاکی از احتمال افزایش 3 تا 5 هزار دلاری بهای هر اونس طلا تا سال 2020 است.

گالف نیوز: رکورد 3000 تا 5000 دلاری بهای طلا تا سال 2020به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالف نیوز در مطلبی به پیش‌بینی بهای طلا پرداخت و نوشت: بهای شمش طلا در ماه گذشته به بالاترین سطح پس از رکود اقتصادی سال 2008 رسید. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) بهای فلز زرد در کمال ناباوری رویه معکوس پیش گرفت و ارزش آن افزایش یافت. از سوی دیگر، شکست کودتای روز جمعه در ترکیه تا حدودی بر نوسانات بهای طلا در بازار تأثیر گذاشت. انتشار خبر کودتا در ترکیه در یک ساعت 10 دلار بر بهای طلا افزود و به 1337 دلار و 45 سنت در هر اونس رسید.

علی‌رغم رویدادهای متعدد سیاسی و اقتصادی در گوشه و کنار جهان، طلا به خوبی موقعیت خود در بازار را حفظ کرده است و در برابر آشفتگی‌ها کمر خم نکرده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با ادامه رویدادهای مختلف سیاسی و اقتصادی در جهان بهای فلز زرد تا پایان سال 2016 به 1500 دلار در هر اونس برسد. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2020 اقتصاد جهان شاهد بحران دیگری خواهد بود و احتمال افزایش بهای طلا تا 3 هزار دلار دور از ذهن نیست.

رولف اِشنی بِلی – مدیرعامل شرکت خدمات طلای ای‌جی—درباره آینده بهای طلا می‌گوید: بازار طلا در شرایط خوبی به سر می‌برد و احتمال افزایش بهای آن تا مرز 1500 دلار تا پایان سال جاری وجود دارد. با این وجود باید منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی بود.

وی ادامه داد: دیدگاه من از آینده بهای طلا بسیار مثبت است. به عقیده من تا سال 2020 می‌توان شاهد بهای 3 تا 5 هزار دلاری طلا در هر اونس بود. از سوی دیگر، تورم و کاهش نقدینگی در سیستم پولی می‌تواند به ارزش طلا بیافزاید.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: گذشته از پیش‌بینی اِشنی بِلی اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر افزایش بهای فلز زرد تا پایان سال جاری میلادی تأیید کرده‌اند. موسسه تحلیلی مریل لینج نیز چندی پیش بر افزایش بهای طلا تا مرز 1500 دلار در اونس خبر داده بود. این موسسه در بخش از گزارش خود به تداوم بحران در جهان اشاره کرد و نوشت: جهان در حال حاضر از یک بحران به بحران دیگری حرکت می‌کند. هرگونه تحولی می‌تواند موجب افزایش بهای طلا شود. تقویت ارزش طلا تا حدودی از بروز بحران اقتصادی می‌کاهد به شرطی که افزایش ارزش آن بر پایه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باشد.

نویسنده این مطلب در انتها آورده است: با بروز یک رویداد بسیاری از مشتریان طلا به خرید بیشتر این کالای امن روی می‌آورند. افزایش تقاضا در طول بحران اقتصادی و یا سیاسی بیش از هر چیز موجب رشد ارزش طلا در بازارهای بورس جهان می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار