طالبیان خبر داد:

پرونده جهانی بیابان لوت تا پایان امشب مورد بررسی قرار می‌گیرد

چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی یونسکو با بررسی تعدادی محدودی از پرونده‌های ثبت که دقایقی پیش در محل همایش‌های شهر استانبول آغاز شد امروز به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛«محمدحسن طالبیان»، معاون میراث فرهنگی کشور که هم اکنون با هیات همراه  برای حضور در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در استانبول به سر می برند در رابطه با نشست امروز اعضای یونسکو گفت: تلاش بر این است تا تعداد محدودی از پرونده های ثبت که قراربود طی روز گذشته و امروز بررسی شود تا پایان امشب در دستور کار قرار گیرد. 

وی گفت: امید واریم که پرونده بیابان لوت تا پایان امشب در این نشست مطرح شود.
 
به گفته طالبیان به دلیل شرایط خاص این کشور در روز های اخیر قرار است دیگر پرونده هایی که قرار بود تا 20 جولای(30 تیر) در چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی در استانبول بررسی شود در ماه اکتبر در پاریس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. 

بر اساس  اطلاعیه قرار گرفته بر روی سایت کمیته میراث جهانی چهلمین نشست این کمیته  سه روز زودتر از موعد مقرر یعنی امشب برابر با 17 جولای به کار خود پایان خواهد داد.

چهلمین نشست میراث جهانی یونسکو درحالی از 20 تیرماه در استانبول برگزار شده است که عصر روز گذشته (جمعه) پرونده‌ی‌ «11 قنات ایرانی»، به عنوان یکی از پرونده های مهم و پیچیده ایران در یونسکو با حمایت و پشتیبانی تمامی کشورهای عضو در فهرست آثار جهانی قرار گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار