فردا؛ ناوگروه چهل و یکم نداجا در بندر عباس پهلو می‌گیرد

ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل ویکم نیروی دریایی ارتش صبح فردا (دوشنبه) با استقبال دریادار سیاری در اسکله منطقه یکم این نیرو پهلو می‌گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی صبح فردا (دوشنبه) با استقبال دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم این نیرو (بندر عباس) پهلو می گیرد.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی با ۴۸ روز حضور در آبهای آزاد ۵۱۳۰ مایل دریایی دریانوردی کرده است. این ناوگروه با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران عازم خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود، در این ماموریت همچنین پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای حاضر در خلیج عدن رسانده شد.

نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی وظیفه تامین امنیت خطوط تجاری کشور را در آبهای آزاد و بین المللی دارد و تاکنون نیروی دریایی در ماموریت های محوله موفق بوده است.

همچنین ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش همزمان با بازگشت ناوگروه چهل و یکم به آبهای آزاد اعزام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در جریان ماموریت ناوگروه چهل و یکم ۱۲ فروند قایق دزدان دریایی حامل ۱۱۵ نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه و با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار