مشهد؛

برداشت محصول خربزه در تربت جام آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برداشت محصول خربزه از مزارع تربت جام بزرگترین تولید کننده در کشور و استان از سطح 16 هزار هکتار آغاز شد.

جعفر جوادی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد، افزود: برداشت محصول خربزه از مزارع تربت جام بزرگترین تولید کننده در کشور و استان از سطح ۱۶ هزار هکتار آغاز شد.

وی گفت: خربزه گیاهی از خانواده کدوئیان است که دارای میوه درشت و آبدار و شیرین است و میوه این گیاه حاوی تعداد زیادی ویتامین A – C و سلولز است و به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر روز اشتغال ایجاد می شود و بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در طول فصل خربزه مشغول کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: پیش بینی می شود بالغ بر ۳۰۰ هزار تن خربزه از مزارع برداشت شود که کام مردم در تمام نقاط ایران را شیرین می کند و حتی بخشی از محصول تولیدی به کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

جوادی با اشاره به تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم تصریح کرد: در راستای تولید محصول سالم در سطح چهار هزار هکتار از اراضی زیر کشت و اجرای طرح کاهش مصرف سموم در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار تن از محصول تولیدی این شهرستان بصورت سالم در کشور عرضه می گردد.

وی خاطرنشان کرد: خربزه به عنوان محصور بهاره با کمترین نیاز آبی محصولات بهاره و با توجه به طول دوره کشت کوتاه دارای مطلوبیت بالایی برکشت محصولات این منطقه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تاکید کرد: با اجرایی طرح آبیاری قطره ای در سطح بالغ بر پنچ هزار هکتار مزارخربزه میزان مصرف آب بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار