زنجان؛

راه اندازی 5مرکزآموزشی-حمایتی کودکان و خانواده در کشور

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور گفت : طرح را ه اندازی مراکزآموزشی-حمایتی کودکان و خانواده در 5استان کشور به عنوان پایلود اجرامی شود .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نصر افزود: این طرح در ۵استان کشور به عنوان پایلود اجرا در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی و هم چنین کودکان بی سرپرست و بد سرورست اجرا می شود.

وی در ادامه بابیان اینکه در این مراکز مددکاران و روانشناسان باتجربه حضور دارند افزود:چارشناسان کودکان را در بیرون شناسایی کرده و این مراکز رابه عنوان مأمن به ان ها معرفی می کنند.

نصر عنوان کرد:در حال حاضر مشکلات توانمند سازی خانواده ها در ۷۰مرکز کشور بررسی و انجام می شود که ۱۸مرکز در استان تهران مستقر است.

وی با بیان اینکه بحث کودکان کار از سال ۸۴تصویب شده است خاطر نشان کرد:بحث کودکان کار مصوبه هیئت وزیران است که با همکاری و مشارکت یازده دستگاه دولتی ازجمله دانشگاه علوم پزشکی،اموزش و پرورش،هلال احمر،مراجع قضایی و صداو سیما است.

مدیر کل دفتر امور اسیب دیدگان بهزیستی کشور با اعلام اینکه شهرداری ها موظف هستند در بحث تجهیزات مکانی همکاری لازم را داشته باشند گفت :متأسفانه این طرح طی این سال ها در حد نصوبه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظف است هر ۶ماه یکبار جلساتی را با یازده دستگاه حول موضوع تشکیل دهد و از ان ها گزارش کار بخواهد اظهار داشت:اما این امر طی این سال ها انجام نشده و این در حالی است که در دولت جدید سه جلسه پیرامون این طرح و بازنگری ان تشکیل شده است که امیدواریم منتج به خروجی مناسب شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.