تجهیز سایبری پنتاگون برای مقابله با داعش

وزارت دفاع آمریکا نیروهای خود را برای آغاز جنگ سایبری با داعش تجهیز می‌کند.

تجهیز سایبری پنتاگون برای مقابله با داعش
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکل راجرز، رئیس فرماندهی سایبری آمریکا، به‌منظور آمادگی سایبری در مواجهه با گروهک تروریستی داعش یگان مستقلی تشکیل داده است که هدف اصلی آن توسعۀ سلاح‌های دیجیتالی و ویروس‌های رایانه‌ای است.

پنتاگون اوایل سال جاری فرماندهی سایبری را با هدف آغاز حملات آنلاین علیه این گروهک تروریستی راه‌اندازی کرد. اما طبق گفتۀ روزنامه واشنگتن پست، متأسفانه Cybercom در ابتدا علاوه بر اینکه فاقد ابزارهای لازم بود برنامه‌ریزی مشخصی نیز نداشت. تیم جدید با عنوان "یگان عملیات ویژۀ مشترک" با جدیت بیشتری کار خود را آغاز کرده و برخی مأموریت‌های آن شامل تخریب سیستم پرداخت این گروهک تروریستی و اختلال در اپلیکیشن‌های چت مورد استفادۀ آنهاست.

پنتاگون همچنین با این برنامه می‌تواند میزان تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد، برای نمونه به جای بمباران کردن مخفیگاه‌های آنها، ارتباط آنها را با بخش‌های مختلف قطع می‌کند. با این حال، علی‌رغم اینکه این یگان مسئول عملیات تهاجمی است، مسئولیتی در قبال پیدا کردن اهداف حملات هوایی ندارد. حملات سایبری این فرماندهی فعلاً داعش، سوریه و عراق را هدف قرار خواهد داد. اما طبق گفتۀ مقام ارشد پنتاگون، این واحد در آینده جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.