مشهد؛

همراهی مردم موجب توفیقات دولت در مسائل اجتماعی

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه ی کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به میزبانی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محسن دکتر صادقی گفت: دولت به تنهایی در حوزه ی مسائل اجتماعی موفق نخواهد بود و بر همین اساس دولت تدبیر و امید بر جلب مشارکت سمن ها در این حوزه تاکید دارد.

وی با اشاره به مراحل نهایی تدوین برنامه ی ششم توسعه، افزود: انتظار این است اعضای کارگروه، با تعیین اولویت و ضرورت ها به غنی بخشی این سند کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در برنامه ی ششم توسعه به حوزه ی بانوان توجه ویژه ای شده است و دستگاه های اجرایی موظفند برش استانی خود را در برنامه های مرتبط با زنان و خانواده را به دفتر امور بانوان استانداری ارائه کنند تا در تدوین برنامه، از آن ها بهره بگیریم.

صادقی باتقدیر از برنامه های آموزش و پرورش استان در زمینه اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی، اجرای این طرح را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بر همکاری کلیه دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش در این زمینه تاکید کرد.

وی توجه به موضوع کودکان کار و همچنین کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را بسیارمهم دانست و ادامه داد: قطعا در این زمینه اگر پیشنهادی از سوی سازمان های مردم نهاد به ما ارائه شود آن ها بررسی خواهیم کرد

فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانوانده استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به تدوین برنامه های عملیاتی حوزه ی زنان در سال جاری، بر لزوم اجرایی شدن آن ها، تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی و تشکل های غیر دولتی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل ارائه شدو برنامه های پیش بینی شده ی دستگاه های اجرایی استان در حوزه ی کودکان در برنامه ی ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//


برچسب ها: همراهی ، توفیقات ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.