اصفهان؛

ظرفیت اقامت در اصفهان به 20 هزار نفر می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای ارتقاء ظرفیت اقامت در استان تا پایان سالجاری از 16 هزار و 500 به 20 هزار نفر، برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی طرفه در کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در گردشگری و مهمان نوازی در اصفهان افزود: این مهم به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازمند است که مدیریت استان می کوشد زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند.
وی اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت اقامتی در استان اصفهان به 80 هزار نفر خواهد رسید.
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان، سال 1395 تا سال 1399 را شامل می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، ظرفیت ارتقاء کیفیت میهمان نوازی را راهکار مناسبی در راستای توسعه گرشگری ایرانی دانست و گفت: امروزه مسئولان نظام بر این نکته تأکید دارند که یکی از مهمترین راهکارهای توسعه ایران، صنعت گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت عالی استان، توسعه گردشگری را در دو شاخصه اصلی دنبال می کند.
وی شاخصه نخست را توسعه زیر ساخت های این صنعت از نظر ساخت واحدهای اقامتی و حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: آموزش نیروی انسانی و به روز کردن ساختار نرم افزاری این صنعت شاخصه اصلی دوم استان محسوب می شود.
طرفه برگزاری چنین همایش هایی را در انتقال تجارب سایر کشور ها برای توسعه گردشگری بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ایرانیان در طول تاریخ در مهمان نوازی شهرت جهانی دارند، هرگونه حرکت و ارتقاء کیفیت مهمان نوازی ایرانی راهکار مناسبی در راستای توسعه گردشگری ایرانی است.
وی همچنین اصفهان را اولین استان در تدوین سند سند آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: گردشگری و علم و فناوری دو محور اساسی در محورهای توسعه استان در این سند است و مدیریت استان به موضوع ارتقاء کیفیت مهمان نوازی توجه دارد.
طرفه همچنین در بخش ارتقاء توانمندی نیروهای انسانی در بخش گردشگری به استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان تاکید کرد.
اولین کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در گردشگری و مهمان نوازی به مدت دو روز تا 27 تیر در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
این کنفرانس با هدف استفاده از تجربیات فعالان صنعت گردشگری جهان برای ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری کشور بویژه شهر گردشگرپذیر اصفهان در حال برگزاری است.
در این نشست، کارشناسانی از کشورهای کرواسی، اسپانیا، آمریکا، کره جنوبی، پرتغال و چین دیدگاه ها و تجربیات خود در زمینه ارائه خدمات کیفی به گردشگران را در قالب سخنرانی بیان می کنند.
همچنین بیش از 75 مقاله از شهرهای مختلف ایران و کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، مجارستان، اتریش، اسکاتلند، آلمان، تایوان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، آمریکا، پرتغال، فرانسه و مالزی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
صنعت گردشگری اصفهان از سال 92 رشد قابل توجهی داشته و بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،در سال 92 رشد گردشگران خارجی اصفهان از 110 به 180 هزار نفر، در سال 93 به 250 هزار نفر و در سال گذشته به بیش از 300 هزار نفر افزایش یافت.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، شمار گردشگران خارجی که در دو ماهه ابتدایی(فروردین و اردیبهشت) سالجاری از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان دیدن کرده اند را بیش از یکصد هزار گردشگر اعلام کرد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
اصفهان یکی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.