دغدغه های تربيتی مستلزم تدوين سياست گذاری های متنوع است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از تدوين برنامه های محتلف برای رفع دغدغه های تربيتی و آسيب های اجتماعی خبر داد.

تقي ابوطالبي احمدي معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار داشت:وزارت آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنيادين برنامه هاي اوقات فراغت را براي دانش آموزان در نظر گرفته كه اين برنامه ها در راستاي محورهاي مختلف عاطفي،رواني،تربيتي و هنجارهاي انساني تدوين شده است.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش عنوان كرد:امروزه دغدغه هاي تربيتي و آسيب هاي اجتماعي نقش پر رنگي دارد كه بايد برنامه هاي مختلفي براي رفع آن انديشيد  كه برنامه و فعاليت هاي تابستاني دنباله رو همين موضوع است .

وي با بيان اين كه دغدغه هاي تربيتي و آسيب هاي اجتماعي نياز به تجهيز و امكانات دارند،تصريح كرد:برنامه ها بايد مبني بر نيازها و سليقه جوانان تدوين شود تا امكان جذب آنان فراهم شود ؛همچنين با توجه به سند تحول بنيادين بايد با آگاهي،دانش آموزان را از ابعاد سياسي،اجتماعي،تربيتي و فرهنگي   آماده كرد كه با سياست گذاري هاي مختلف ميسر است.

ابوطالبي عنوان كرد:وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ٥٠٠ هزار دانش آموز را تحت پوشش برنامه هاي اوقات فراغت قرار داده كه نيمي از افراد به صورت حضوري و سايرين به صورت غير حضوري از برنامه ها استفاده مي كنند همچنين ٩٧٠ باب اماكن تربيتي در مناطق ١٩ گانه شهر تهران همكاري هاي لازم در اين رابطه را دارند.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش بيان كرد:فعاليت هاي ويژه و مسابقات ١٣ گانه فرهنگي هنري نيز براي ٣٠ هزار دانش آموز تدوين شده كه برنامه ها بر اساس فضا و توانمندي هاي دانش آموزان در هر مكان انجام مي شود.

وي در خصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان اذعان كرد:هدايت تحصيلي به كمك مشاوران فقط به منظور انتخاب اصلح است چرا كه مشاور ابعاد مختلفي مانند عملكرد چند سال اخير،توانمندي و استعداد،نياز شغلي را مد نظر قرار مي دهدو تمام مشاوران آموزش هاي لازم را در اين رابطه ديده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار