راه ثبت نام مدارس برای همه پناهندگان باز است

معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور از زمان و نحوه ثبت نام در مدارس اتباع بیگانه خبر داد.

شاهین نوش آبادی معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی اظهار داشت: ثبت نام از ٢٣ تیر ماه آغاز شده است.

وی گفت: شیوه نامه ای توسط كمیته دائمی اتباع در وزارت كشور مصوب شده و پس از آن نیز به تصویب كمیته ساماندهی آموزش و پرورش در آمد.

معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: در شیوه نامه "دو بند الف و ب" که بند الف آن مربوط به نحوه ثبت نام دانش آموزان دارای مدارك هویتی، اقامتی و بند ب آن مربوط به مراحل ثبت نام دانش آموزان فاقد مدرک اقامتی هویتی است كه دانش آموزان دارای مدرک روال عادی ثبت نام را طی می کنند ولی دانش آموزان فاقد مدرک روال ثبت نام متفاوتی دارند.

وی در خصوص روال ثبت دانش آموزان غیر مجاز بیان كرد: دریافت معرفی نامه های تحصیلی و پزشكی قدم اول آنان است، پس از آن باید سلامت افراد توسط مراكز بهداشتی و درمانی تأیید شود همچنین تعیین پایه تحصیلی نیز در مراحل نهایی در پایه ابتدایی در مدارس و در مقاطع اول و دمو متوسطه در ادارات آموزش و پرورش انجام می شود.

نوش آبادی یادآور شد: تأییدیه سلامت به منظور صحت وضعیت جسمانی افراد و جلوگیری از واگیر بودن بیماری‌ها است که این موضوع اهمیت ویژه ای دارد، سال گذشته نیز ٤٨ هزار دانش آموز معرفی نامه سلامت را دریافت كردند كه از این میان تنها ٣٦ هزار نفر توسط مراكز بهداشتی درمانی پس از دریافت تأییدیه سلامت در مدارس ثبت نام كردند كه عدم ثبت نام ١٢ هزار نفر از این افراد دلایل متعددی می تواند داشته باشد.

معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور عنوان كرد: پیش بینی برای ثبت نام دانش آموزان غیر مجاز بین ٣٠ تا ٥٠ هزار نفر است كه افراد پس از دریافت تأییدیه سلامت و تعیین پایه تحصیلی در مدارس ثبت نام می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.