یاسوج ؛

شورای نگهبان مظهر قانون مداری است

سرپرست دفتر شورای نگهبان در گچساران گفت: شورای نگهبان بی شک حافظ مصالح انقلاب و مظهر قانون مداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حبیب الله نعمتی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان متشکل از شش فقیه و شش حقوقدان افزود: نظارت شورای نگهبان برای وضع قوانین و انتخابات مختلف فرصتی برای ماندگاری آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

نعمتی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی از وظایف این شوراست گفت: در صورتی که متنی از قانون اساسی غیر شفاف و نیاز به تفسیر داشته باشد ،فقط شورای نگهبان می تواند این قانون را تفسیر کند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با دور اندیشی و بلندنظری خود فرمان تشکیل شورای نگهبان را صادر کردند که اگر چنین کاری نمی کرد شاید در همان سال های نخست، انقلاب اسلامی به سوی انحراف می رفت.

نعمتی ابراز کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای بود که نسبت به تشکیل آن سنگ اندازی و مانع تراشی زیادی از سوی برخی صورت گرفت که با هدایت و رهبری امام راحل به سرانجام رسید.

وی قانون اساسی ایران اسلامی را یکی از بزرگترین قوانین جامع دانست و گفت: این قانون زمانی که تدوین شد، نظام نوپای ایران اسلامی با هجمه دشمنان و همچنین جوسازی عوامل داخلی به ویژه منافقان مواجه شد.

نعمتی ابرا ز کرد: با فرمان امام راحل در بیست و ششم تیرماه سال 59 شورای نگهبان تشکیل شد و این شورا وظایف خود را تاکنون به خوبی انجام داده است.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان در مقابل کسانی که دست به چپاول ارزشهای انقلاب اسلامی می زنند، تاکنون ایستاگی کرده است

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.