گاردین: چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت فرانسه به عنوان پرچمدار لیبرالیسم سکولار غربی، به هدف شماره یک حملات تروریستی داعش در جهان غرب تبدیل شده است.

گاردین: چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی به بهانه اقدام تروریستی پنج‌شنبه شب در فرانسه، نوشت: یک بار دیگر ساختمان‌های مهم کشورهای سراسر جهان به رنگ پرچم فرانسه در خواهد آمد؛ هشتگ‌های همدردی با قربانیان این حمله تروریستی ساخته خواهد شد؛ و رهبران جهان در پیام‌هایی به رئیس‌جمهور فرانسه کشته شدن شماری از شهروندان این کشور را تسلیت خواهند گفت. اما، پرسش مهم اینجاست که «چرا داعش فرانسه را به عنوان هدف اصلی حملات تروریستی خود برگزیده است؟»؛ رشته عملیات تروریستی ماه‌های اخیر در فرانسه حتی مرگبارتر از  حملات انتحاری 11 سپتامبر سال 2001 (20 شهریور 1380) در آمریکا بوده است.  

در ادامه گزارش حملات هوایی ائتلاف آمریکایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش یکی از دلایل هدف قرار گرفتن فرانسه عنوان شده است. «ابو محمد العدنانی،» سخنگوی داعش، سپتامبر 2014 (31 روز منتهی به 9 مهرماه 1393) و اندکی پس از آغاز حملات ائتلاف آمریکایی، فرانسه را یکی از دشمنان این گروه تروریستی خواند و از طرفداران داعش در سراسر جهان خواست کشورهای غربی را آماج حملات خود قرار دهند. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: بی‌شک فرانسه در طول تاریخ، به عنوان پرچمدار لیبرالیسم سکولار غربی شناخته شده و به همین دلیل است که داعش –به اعتراف عناصر فراری این گروه تروریستی- حتی پیش از اشغال شهر موصل عراق در سال 2014 (1393)، عملیات تروریستی خود را علیه فرانسه طراحی کرده بود.   

نخستین حمله از سلسله عملیات تروریستی فرانسه سال 2012 به وقوع پیوست. در ادامه گزارش همچنین از تیراندازی در دفتر مجله فکاهی و دین‌ستیز «شارلی ابدو» به عنوان دومین اقدام تروریستی از این نوع حملات نام برده شده است. نگارنده گزارش سپس تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری پاریس در نوامبر 2015 (آبان سال گذشته) که باعث کشته شدن 130 نفر شد و نیز حمله شب گذشته را نیز در ادامه سلسله حملات تروریستی می‌داند که نخستین سکانس آن سال 2012 کلید خورد. 

در ادامه این گزارش همچنین از قوانین سختگیرانه سردمداران فرانسوی علیه مسلمانان -بویژه زنان مسلمان محجبه- به عنوان یکی دیگر از دلایل دشمنی خونین داعش با این کشور نام برده شده است. عملیات نظامی فرانسه در لیبی، مالی، عراق و سوریه از دیگر دلایل این خصومت عنوان شده است. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید خشونت در فرانسه همچنین ریشه در مشکلات اساسی و بغرنجی دارد که باعث ناامنی این کشور شده است. برای مثال، سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی ناکارآمد و از هم‌گسیخته فرانسه باعث آسیب‌پذیری این کشور در برابر حملات تروریستی شده است.  

 شب گذشته، در حمله تروریستی شهر «نیس» فرانسه، یک کامیون با سرعت 60 تا 70 کیلومتر به سوی جمعیتی که برای جشن روز استقلال فرانسه گردهم آمده بودند، حمله‌ور شد. دادستان نیس می گوید این کامیون پس از برخورد با جمعیت یک مسافت حداقل دو کیلومتری را طی کرده است. در این اقدام تروریستی، دست‌کم 84 نفر کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند که حال 52 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 10 کودک در میان کشته‌ها دیده می‌شوند. اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیدا شده است. « فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، پس از حمله تروریستی شب گذشته، کابینه بحران تشکیل داد. 

یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است. گفته می شود در این حادثه  که در جریان مراسم بزرگداشت روز ملی فرانسه رخ داد،  صدای تیراندازی نیز شنیده شده است.

«مانوئل والس،» نخست وزیر فرانسه، در پی این حمله تروریستی، از روز شنبه تا دوشنبه را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ تير ۱۳۹۵
برای اینکه فرانسه شاخ این کرگردن کور رو روغن میزنه
Germany
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
سلام
کشوری که خود مامن ،تروریستها ودر همه جنایتهای علیه مظلومان در جهان بخصوص مسلمین نقش محوری رادارد ،حقش می باشد که از خود پرورده هایش ضربه ای نوش جان کند
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۵
چون برج ایفل داره
ماشالله داعش سلیقش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
عجب ها.چرا نظر بنده منتشر نشد مثلا عایا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
نویسنده این مقاله چه زرنگه که عملیات داعش رو چه جوری داره ربطش میده به سختگیری به مسلمونا اونم چی به حجاب زن ها تو فرانسه!!!! یعنی غیر مستقیم و شیطنت آمیز به خواننده القا می کنه که داعش حامی مسلموناست و برعکس. اینا شیطونم درس می دن. کسی نمیگه که مگه تو عراق رن ها حجاب نداشتن پس اونجا چرا این داعش داره آدم می کشه!!! البته مگر اینکه نویسنده مقاله فقط اروپاییا و آمریکایی ها رو آدم بدونه. تازه باید گفت که کی گفته داعش مسلمونه اصلا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
قال اللّه تبارك و تعالى :
ولا تحزن عليهم ولاتكن في ضيق ممايمكرون سوره نمل آيه 70
اي رسول توبر كفر وبدبختي اين كافران اندوهناك مشوواز مكرآنان نيز دلتنگ مباش (كه ماقادر)بانتقام آنهائيم.
آنها داعش را براي حمله به سرزمين مقدس ايران بوجود آوردن اماخداوند ديديد با آنها چه كرد
مهندس قائدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۶ تير ۱۳۹۵
مطابق با آمارهای منتشره از سوی موسسات غربی فرانسه در صدر تغییر دین و آیین به اسلام اه ! ( در بین کشورهای غربی) این کارها یه جور خود زنی برای ایجاد اصطحکاک با اسلام!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
عدم وجود سیستم اطلاعاتی یکپارچه قوی در حوزه اتحادیه اروپا، و عدم استقرار سازمان های اطلاعاتی مشرف به امور داخلی و همچنین آزادی های فردی و قوانین مبتنی بر آزادی در کشور فرانسه، توان مقابله با حملات تروریستی را از این کشور سلب کرده است.
-
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۵
نتیجه مرخصی رفتن داعشی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
کشته شدن انسان های بیگناه در هیچ نقطه جهان قابل پذیرش نیست سیاست های حکومتی اشتباه ارتباطی به مردم تحت حکومت اون دولت ها نداره، باید تلاش کرد که غرض ورزی های سیاسی بی پایه حذف شوند (با هر ایدئولوژی فکری و با هر پشتوانه ظاهری) نه اینکه از حذف یکسری کودک و انسان بیگناه ابراز رضایت کرد (در جای جای جهان) این در قامت انسانیت جایگاهی نداره، اصل موضوع رو اشتباه نگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
مرگ بر اولاند صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
این که پر واضحه وسوال نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۵
کل این کارها بدست خودشان است اینا می خوان اسلام را نابود کنند غافل از این هستند که اسلام دین الهی است و نابود نخواهد شد بیاد یک داستان افتادم که شخصی می خواست آبروی شخص دیگری را بریزد و دست به توطئه زد خود را در منزل او کشت و طی بررسی هایی که دادگاه انجام دادند دیدند که این بدبخت بخاطر حسادتی که داشت خود را کشت تا به همسایه ضربه بزند هم جان خود را ازبین برد و هم نتیجه ای نگرفت حال فرانسه این چنین است مردمان خود را از بین می برد تا به اسلام ضربه بزند غافل از اینکه خودشان خوار و ذلیل خواهند شد و اسلام واقعی سرافراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۵
رییرسان جمهوری ترکی و فرانس = چاقاله بادام در چهار فصل...خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
واقعا که این همه آدم مردن
بعد ما باید خوشحالی کنیم

الگوی ما آقا امیرالموئمنین بود که نگران پیرزن یهودی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۵
ریختن خون بی گناهان ، گریبان عاملانش را خواهد گرفت هم در دنیا و هم در آخرت .
این فرانسوی ها جشن استقلال گرفته بودن درصورتی که خودشان با کمکهایشان به تروریستها در دنیا عامل نابودی استقلال و امنیت مردمند و کشته شده گان در این حادثه حتماً حتماً به نوعی در این جنایتها ( با پول و کمک های غیر نقدی و اطلاعاتی و تسلیحاتیشان ) نقش داشته اند و اینگونه تاوان اعمالشان را دادن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۶ تير ۱۳۹۵
بهترین جواب برای شمع به دستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۵
از این دست بدی ازون دست میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
بازگشت فرزندان به دامان پدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
خوده داعشیا هم یک سومشون فرانسوی هستن
فرانسه تروریست صادر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
چراشو دیگه باید از نوسترداموس بپرسید !!!!!! خخخخ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
توی امریکا یه بمب گذاری بشه تا این امریکا یهای ترسو دست از این طرفداریشون بردارن و همچنین عربستان ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۵
هزاران نفر در ایران عراق سوریه و دیگر کشور های اسلامی ناجوانمردانه جانشان را از دست بدهند صدای هیچ کس در نمی آید... ولی وای به حال زمانی که خون از دماغ یکی از این حامیان تروریست درآید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
خودکرده را تدبیر نیست
Germany
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
نوش جان کنید دست پروردهاهتون را
آخرین اخبار